Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.

Aljas79 skrev 2008-04-30 10:58:05 följande:
    Härligt hjärta:)Jag ska på snitt-snack med läkare på SÖS på tisdag, är det någon som fått sitt dautm direkt för att ni varit lite längre gångna? Jag är i vecka 35 imorgon och tänker att när vi väl kommer dit på tisdag så är det ju max 4 veckor till snittdax... Kan jag "kräva" (okej, be om då...) att få ett datum direkt för att det är så kort tid kvar eller hur har ni gjort som fått datum sent???
    Sist fick jag datum 18 dagar innan snittet fast da hade det iofs varit beviljat lânge. Tror det har med planering att gôra.

Grattis Hjärta
  • siamusen
    hag7 skrev 2008-05-04 22:48:55 följande:
    Här är en till som börjar bli nervös , imorgon smäller det vet inte riktigt än vilken tid jag kommer att snittas .Känner mig lite orolig ang ryggbedövningen men det ska väl gå bra.Lycka till nu alla som kämpar för att få snitt !
    Lycka till och ha det sa trevligt
  • siamusen
    Smuliz skrev 2008-05-05 13:26:38 följande:
    Hemkommen från spec.mv nu då.Gick igenom det mesta inför snittet. Känns skönt Så... den 20 maj då, då är det sagt att våran bebis ska pluppa ut till oss Känns både spännande å skrämmande på samma gång! Hur har det gått för dej då Tuzza?
    Woohooo...Grattis till datum
  • siamusen
    Tuzza skrev 2008-05-05 17:07:04 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! *jublar av lycka* Fick mitt snitt beviljat på studs, inga problem alls!! Läkaren läste mitt brev och sa ja detta får vi ju ordna...! Så jag fick tom datum..3/6 kommer bebis! Känns helt makalöst ofattbart!!!!
    Grattis

Och grattis alla andra som ocksa fatt snitt...verkar rulla pa bra i traden
  • siamusen
    Sthlmsjävlar skrev 2008-05-06 15:02:06 följande:
    Sprutor ges bara till överviktiga eller de som har blodproppar i släkten...
    Här ges det till alla i förebyggande syfte. Skiljer sig fran sjukhus till sjukhus i Sverige ocksa enligt de tradar jag lâst
  • siamusen
    Sthlmsjävlar skrev 2008-05-06 16:43:40 följande:
    Har inte hört något sjukhus i Sthlm som ger det, vad konstigt.Är det för att spara pengar tro?Skulle inte förvåna mig isåfall :P
    Ingen aning, men det kan det ju vara. Fanns en trad om det för nagra veckor/manader sen. Var stor skillnad mellan sjukhusen.

Här far alla det dock vilket jag tycker är bra.
  • siamusen
    Sthlmsjävlar skrev 2008-05-06 16:46:52 följande:
    Det är absolut bra!Men du som redan var uppe några timmar efter snittet skulle du ta det då?Jag var också det o skulle då tycka det var onödigt då riskerna minskat?
    Japp, jag fick det ändå. Tror de tar det säkra före det osäkra här helt enkelt. De är mer generösa med sjukvården här rent generellt ocksa.
  • siamusen
    cameron skrev 2008-05-06 21:01:09 följande:
    Ja ni tjejer, imorgon kl 07.00 ska jag och sambon infinna oss på DS Snittet kommer troligtvis att ske någon eller ett par timmar senare (lite beroende på ev förseningar). Men vid 9-10-tiden räknar jag med att vår Tindra är ute hos oss. Håll gärna tummarna för att allt går bra! Jag hör av mig när vi kommer hem igen med rapport
    Håller tummarna! Ha det sa trevligt Kommer ga jâttebra!!
  • siamusen
    cameron skrev 2008-05-06 21:13:40 följande:
    Tack siamusen!
    Ska bli spännade att fa höra allt nâr du kommer hem igen
  • siamusen

Nu är nog Cameron mamma igen

Grattis till dig ocksa Aljas

• siamusen
    snart3barnsmamma skrev 2008-05-08 14:36:03 följande:
    jaha, då har jag varit på mitt könsultra i Göteborg idag...vi väntar en tredje kille...han verkade må bra därinne :)
    Grattis Triss i pojkar!!
  • siamusen

STORT grattis till er båda asat och cameron

och vâlkomna till vârlden till era små snittblommor

• siamusen

Tessulago- Spännande Och nervöst!! men det kommer gå jâttebra och snart har du in lilla bebis i famnen

• siamusen

Smuliz- min togs bort nästa morgon tror jag med första (snittades pa kvällen) och samma kväll med den andra (snittades pa morgonen).

Jag kan rekommendera sockerfritt godis om man vill fa igang tarmarna. Har jag kört med båda gangerna och det har funkat utmärkt

• siamusen

Grattis Smuliz och välkommen till Amanda

• siamusen

Hej Zandra

Gar framat här i traden ser jag Grattis till alla snitt och alla nyfödingar!

Idag har jag högst 93 dagar kvar till snittet Vet fortfarande inte om det blir slutet av augusti eller början av September. Senast den 5/9 dock.

Ska kolla lite vad som blir enklast för maken ocksa.

• siamusen
    Tuzza skrev 2008-06-07 10:03:01 följande:
    Hej på er!I tisdags kom ELLEN äntligen ut! Hade fått tid till OP kl 08.00 men tyvärr kom en massa akutfall mellan så hon kom inte förrän 14.24. Jobbig väntan eftersom man inte fick äta.. Men ut kom hon och allt gick jättebra! Det var helt underbart att få ha henne hos mig medan de sydde ihop mig...ngt jag saknade förra gången när sonen kom med akutsnitt. Mår bra nu, nästan som vanligt igen, precis som Aljas79! Grattis på DIG också! Gick upp utan större problem morgonen efter och slapp katetern samtidigt..Den hade jag ju nojjat över att sätta in men det var inget farligt alls.Enda misstaget JAG gjorde var att vända på huvudet och titta rakt upp i operationslampan...rekommenderas INTE! Inget kul att se..
    Grattis till Ellen
Svar på tråden ENDAST för oss som valt/vill ha kejsarsnitt som förlossningsmetod.