• Marie20

Hur mycke äter eran 2 månaders baby och hur ofta?

Min lilltjej äter ca140 ml eller mindre var 3 till 4 timme!!!

Hur mycke äter eran baby?

Bara lite nyfiken!!!

• Svar på tråden Hur mycke äter eran 2 månaders baby och hur ofta?
  • Längtandsfull

Vad skönt att höra att ni också hadde det liknade som oss..
    Känns som om vi aldrig mer kommer att få sova...
    Hoppas att vårt liv snart får en vändning mot det bättre...

• jigar

min son får ersättning och han vill ha mat varannan timme på dagtid och var 3:e natte tid och då äter han oftast 130 ml så det är inte alls som det står på förpackningen.

• Cinnalinna

min son är 8 veckor och äter 90-120ml per mål, men jag tycker ofta det är svårt att få i honom allt - man kan ju inte tvinga

• VITSIPPAN1

min son är 2 månader han äter 135ml var tredje timme

• J E S S

Min pojk är 2½ månad o äter 215 var 4e timma.
    De verkar va rätt mycke för hans ålder men sen sover han bra på natten oxå...

Amy 000120 + Arvid 080101
  • Winterfresh
    Längtandsfull skrev 2008-03-10 00:09:21 följande:
    hur hadde ni det när ert barn var 1 månad tillskillnad mot hur ni har det nu...Vi har inte alls kommit oss iordning med sömnen och vardagen... vill kunna få sova på nätterna...
    Halloj
    Min son är 7 veckor nu och vi har haft det lite kämpigt med sömnen, han äter nan 1 och får 120 ml/gång.
    Förut sov han typ 5 timmar på dagen och på natten vaknade han var 3 timme å skulle äta.
    Svärmor kom med ett gott råd som verkligen fungerade. På dagen skulle vi väcka sonen var 3:e timme för att äta. Nu somnar han vid 21 tiden och sover till 3 på morgonen då han vill ha lite mat och sen somnar han om och sover till 7 tiden.
    Hur skönt som helst måste jag säga. Nu vet jag ju inte hur ofta din äter på dagarna men man kan ju alltid testa att mata var 3:e timme å se vad som händer om det blir nån ändring...

Lycka till...
  • saris

Verkar som jag har en mästerätare, han är 6 v och äter 160 ml var 3:e timme. Han spyr iof en del också

• MollyMax

Min Elliott är 5 veckor på tisdag och äter ca 180 ml var 3-4e timma. På natten äter han bara en gång men då blir det ca 200 ml. Han väger ca 5 kg nu.

• Mamma2008

Imorn blir min lilla gosse 11 veckor. Nu har man kommit in i rutinerna, dagtid äter han 160ml var 3:e timma å kvällsmålet 200ml blir mellan 20-21. Sen sover han till nån gång mellan 4 å 5! Skönt! Men sen när han vaknar igen kl 6.30, då vill han stiga upp...

• Julia87

min bebis blir 3 månader snart och han äter 7-8 ggr/ dag ger ca 200ml när han får ersättning (ibland äter han allt och ibland lämnar han. sen ammas han oxå. vid födseln vägde han 4590g och var 55 cm på första besöket på BVC så vägde han 5020g han var då 12 dagar gammal.
    på 2 månaders kollen vägde han 7175g och var 63,5 cm Tungan ute
    Ska bli intressant den 16 vad dom säger på 3 månaders kollen..

• La Lola
    Julia87 skrev 2012-06-30 23:48:57 följande:
    min bebis blir 3 månader snart och han äter 7-8 ggr/ dag ger ca 200ml när han får ersättning (ibland äter han allt och ibland lämnar han. sen ammas han oxå. vid födseln vägde han 4590g och var 55 cm på första besöket på BVC så vägde han 5020g han var då 12 dagar gammal.
    på 2 månaders kollen vägde han 7175g och var 63,5 cm Tungan ute
    Ska bli intressant den 16 vad dom säger på 3 månaders kollen..
    Du vet att du skriver i en tråd som är 4 år gammal va?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Bite me
    La Lola skrev 2012-06-30 23:51:25 följande:
    Du vet att du skriver i en tråd som är 4 år gammal va?
    Spelar det någon roll?
    Your inner knowing is your only true compass
  • La Lola
    Bite me skrev 2012-07-01 11:55:25 följande:
    Spelar det någon roll?
    Ja det tycker jag.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Bite me
    La Lola skrev 2012-07-01 12:16:09 följande:
    Ja det tycker jag.
    på vilket sätt?
    Your inner knowing is your only true compass
Svar på tråden Hur mycke äter eran 2 månaders baby och hur ofta?