Hur mycke äter eran 2 månaders baby och hur ofta?
Min lilltjej äter ca140 ml eller mindre var 3 till 4 timme!!!
Hur mycke äter eran baby?
Bara lite nyfiken!!!
Min lilltjej äter ca140 ml eller mindre var 3 till 4 timme!!!
Hur mycke äter eran baby?
Bara lite nyfiken!!!
Vad skönt att höra att ni också hadde det liknade som oss..
Känns som om vi aldrig mer kommer att få sova...
Hoppas att vårt liv snart får en vändning mot det bättre...
min son får ersättning och han vill ha mat varannan timme på dagtid och var 3:e natte tid och då äter han oftast 130 ml så det är inte alls som det står på förpackningen.
min son är 8 veckor och äter 90-120ml per mål, men jag tycker ofta det är svårt att få i honom allt - man kan ju inte tvinga
min son är 2 månader han äter 135ml var tredje timme
Min pojk är 2½ månad o äter 215 var 4e timma.
De verkar va rätt mycke för hans ålder men sen sover han bra på natten oxå...
Verkar som jag har en mästerätare, han är 6 v och äter 160 ml var 3:e timme. Han spyr iof en del också
Min Elliott är 5 veckor på tisdag och äter ca 180 ml var 3-4e timma. På natten äter han bara en gång men då blir det ca 200 ml. Han väger ca 5 kg nu.
Imorn blir min lilla gosse 11 veckor. Nu har man kommit in i rutinerna, dagtid äter han 160ml var 3:e timma å kvällsmålet 200ml blir mellan 20-21. Sen sover han till nån gång mellan 4 å 5! Skönt! Men sen när han vaknar igen kl 6.30, då vill han stiga upp...
min bebis blir 3 månader snart och han äter 7-8 ggr/ dag ger ca 200ml när han får ersättning (ibland äter han allt och ibland lämnar han. sen ammas han oxå. vid födseln vägde han 4590g och var 55 cm på första besöket på BVC så vägde han 5020g han var då 12 dagar gammal.
på 2 månaders kollen vägde han 7175g och var 63,5 cm
Ska bli intressant den 16 vad dom säger på 3 månaders kollen..
Hej!! Jag har startat en fb-grupp om flaskmatning, ni är alla så välkomna att vara med oss och diskutera och tipsa varann om faskmatning, http://www.facebook.com/#!/groups/236597469794190/236948009759136/?notif_t=group_activity Jag hoppas att ni alla vill vara med och hjälpa varann och andra mammor. Välkomna!