Hur mycke äter eran 2 månaders baby och hur ofta?
Min lilltjej äter ca140 ml eller mindre var 3 till 4 timme!!!
Hur mycke äter eran baby?
Bara lite nyfiken!!!
Min lilltjej äter ca140 ml eller mindre var 3 till 4 timme!!!
Hur mycke äter eran baby?
Bara lite nyfiken!!!
Vår son är 1 månad och har ätit välldigt mycket och ofta...
jag har hela tiden ammat... (gett ersättning någon gång..)
På grund av att han skriker endel så skulle vi nu i helgen prova att ge han ersättning efter varje amning för att se om det är för att han inte blir riktigt mätt...
men istället så vill han nu inte äta nästan alls...
Amningen är jobbig han vill inte ligga vid bröstet han suger och sväljer sällen... spottar ibland ut mjölken... sätter i halsen mm...
Ersättningen dricker han inte heller av...
Man han skriker fortfarande..... Men skriket har ändrats... det är inte längre lika ofta det dära hysteriska skriket... och nu är skriket ner ljust i tonen.. låter mer gnälligt nu..
Hur hadde ni det när ert barn var 1 månad och hur har ni det nu? Hur gammla är ert barn?
Kissar han som han ska (minst 6 blöjor per dag)?
Det där med ätandet går ju i perioder onekligen... Men du kanske kan låta honom ligga vid bröstet ofta, liksom erbjuda mat utan att truga?
Är verkligen ingen expert, bara en tanke.
jo men vi har också lite problem med amningen... tar lång tid innan han kommer till bröstet.... värkar inte som om han vill.... Sen när han väll får ett tag så släpper han fort och iblan spottar han ut mjölken...
Min dotter som är sju veckor äter ca 100 ml varje måltid om jag har tur och äter ca 5-6 gånger per dygn. Hon har inte stor aptit men sen sover hon väldigt mycket också så hon behöver antagligen inte äta mer. Hon är 55 cm lång och väger 5200 g så hon är inte liten.
Ja trodde att våran son åt mycket. På förpackningen till NAN1 så står d ju att dom ska äta ca 5-6 ggr per dygn vid 2-3 månaders ålder.
Våran son som är 9 veckor äter ca 160ml på dagen var tredje timma å 200ml till natten å då kan d gå 5 timmar.
Va skönt å höra att d e vanligt me barn som äter oftare än va d står på förpackningen!
hur hadde ni det när ert barn var 1 månad tillskillnad mot hur ni har det nu...
Vi har inte alls kommit oss iordning med sömnen och vardagen...
vill kunna få sova på nätterna...
När våran son va 1 månad så åt han nästan varje timma. D kunde gå en å en halv timma som mest tror ja.
Nätterna sov han visserligen lite bättre, kanske tre timmar å sen ville han äta igen.
Nu när han äter ersättning så äter han en gång kring 4-5 tiden.