Inlägg från: AnnchristineJohanson |Visa alla inlägg
  • AnnchristineJohanson

Förlossningsrädsla!!! Vill ha kjesarsnitt

Jag kände samma sak då ja väntade mitt första barn.
    Men jag lovar dig att det är inte så farligt som du tror.
    Tvärtom, okay jag ljuger om jag säger att det e skönt men det e inte så farligt som man tänker att det är...

• AnnchristineJohanson

det är en troooolig upplevelse=) jag han inte få nå smärtlindring förrutom lustgas, iofs ville ja bara ha lustgas med för ja e så feg för epiduralen ja hehe.
    Men det är en trolig känsla o jag föder hellre flera ggr till ön o ha tandvärk 1 gång...=)

• AnnchristineJohanson
    AnnaGBG skrev 2008-03-06 20:33:11 följande:
    Jisses, jag har fött två barn vaginalt och nu vill bm att jag skall föda mitt tredje med kejsarsnitt och jag VÄGRAR! Jag vill tusen gånger hellre ha en vaginal förlossning igen. Är livrädd för kejsarsnitt!!
    -----------------

varför vill hon ha dig föda med kejsarsnitt om du kan föda vaginalt? dom brukar ju försöka undvika snitt i onödan..
  • AnnchristineJohanson

är man rädd så är man o då får man ta det som känns lugnast för sig själv..ja menar inget med att säga att ta vaginalt inte alls, utan ville bara berätta att jag var i samma sitts med rädslan för vaginalt men jag tog mig igenom det o var stolt över mig själv att ja klarade det efteråt =) lycka till iaf tjejjen..

• AnnchristineJohanson

jag själv tror inte det blir bättre för henne om man börjar jämföra med annat..låt hon få bearbeta det i fred o ta sina egna beslut...

Svar på tråden Förlossningsrädsla!!! Vill ha kjesarsnitt