• ch4rm

Förlossningsrädsla!!! Vill ha kjesarsnitt

Har sådan otrolig förlossningrädsla pga att jag är så himla orolig för smärtan.
    Var hos BM för akupunktur där vi diskuterade lite, och jag började gråta för jag känner sådan skräck för själva förlossningen! Så jag ska få prata med någon i en "Viktoriagrupp" och även läkare, för jag vill hellre ha kjesarsnitt.

Men varför bestämde ni er för Kjesarsnitt?

• Svar på tråden Förlossningsrädsla!!! Vill ha kjesarsnitt
  • AnnchristineJohanson

Jag kände samma sak då ja väntade mitt första barn.
    Men jag lovar dig att det är inte så farligt som du tror.
    Tvärtom, okay jag ljuger om jag säger att det e skönt men det e inte så farligt som man tänker att det är...

• Baby T

har oxå haft epidural... tog bort all smärta... tycker inte du ska välja kejsarsnitt ... att förda är det ABSOLUT häftigaste man kan göra... det är inte smärtfritt... men SÅÅÅÅ häftigt...

• siamusen

Jag valde kejsarsnitt för att jag ville ha ut barnet och samtidigt kunna unvika syreskador i största möjliga mån.

Plus att pa så sätt kunde maken ta hand om barn nr ett fran allra första början.

• AnnchristineJohanson

det är en troooolig upplevelse=) jag han inte få nå smärtlindring förrutom lustgas, iofs ville ja bara ha lustgas med för ja e så feg för epiduralen ja hehe.
    Men det är en trolig känsla o jag föder hellre flera ggr till ön o ha tandvärk 1 gång...=)

• Bobbenn

Att föda vaginalt är det bästa för barnet. Försök att gå på samtal och bearbeta din rädsla.

BF 27/3-08
  • AnnaGBG

Jisses, jag har fött två barn vaginalt och nu vill bm att jag skall föda mitt tredje med kejsarsnitt och jag VÄGRAR! Jag vill tusen gånger hellre ha en vaginal förlossning igen. Är livrädd för kejsarsnitt!!

• AnnchristineJohanson
    AnnaGBG skrev 2008-03-06 20:33:11 följande:
    Jisses, jag har fött två barn vaginalt och nu vill bm att jag skall föda mitt tredje med kejsarsnitt och jag VÄGRAR! Jag vill tusen gånger hellre ha en vaginal förlossning igen. Är livrädd för kejsarsnitt!!
    -----------------

varför vill hon ha dig föda med kejsarsnitt om du kan föda vaginalt? dom brukar ju försöka undvika snitt i onödan..
  • siamusen
    AnnaGBG skrev 2008-03-06 20:33:11 följande:
    Da kanske du kan sätta dig in i känslan som en förlossningsrädd kânner
  • Bobbenn
    siamusen skrev 2008-03-06 20:34:13 följande:
    Da kanske du kan sätta dig in i känslan som en förlossningsrädd kânner
    Det går att bli hjälpt. En vän till mig ligger just nu och krystar och hon har varit livrädd och gått på samtal hela graviditeten
    BF 27/3-08
Svar på tråden Förlossningsrädsla!!! Vill ha kjesarsnitt