Inlägg från: Anonym (Donna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Donna)

Varför bo i lägenhet om man inte tål grannar???

jontebula skrev 2024-10-06 12:19:57 följande:
    Ni ska ju självklart ha kontroll över era barn. Man kan inte väsnas hursom i en lägenhet. Folk måste kunna sova om man ska upp till jobb osv. Äldre lägenheter är värst då dom är mer lyhörda.

Efter kl 22.00 förväntar jag mig att grannar ska visa hänsyn.
    Dessa barn har nog lärt sig nu ska du se, med tanke på att tråden är från 2008.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (H) skrev 2024-10-06 14:13:43 följande:

Varför bo i lägenhet om man inte respekterar grannar? 
    En skrikande bäbis, lite stök ibland, en hund som ylar ibland är okej. Men nog fan kan man lära sina ungar att att inte härja inomhus och respektera sina grannar. Det lärde då mina föräldrar mig och mina syskon. Vissa jobbar nattskift och sover dagtid. Men kan faktiskt välja att vara en medmänniska och ta hänsyn till det. 

Mina grannar brukar låta sina barn leka i trapphuset. Låter som fan in till mig. När jag vänligt påtalade detta bad de mig flytta ut till en stuga i skogen. 

Sen finna det såklart de som är överdrivna. Typ irriterar sig på att grannen duschar nattetid.

JAg accepterar inte vrålande bebisar heller, då får man vackert kliva ur bingen och hålla till i mitten av lägenheten så längt från grannen som möjligt. Samt att man ser till att ha en tjock matta som dämpar ljudet i det aktuella utrymmet.

Min åsikt är att de som stör kan köpa en husvagn och parkera på en enslig plats.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Sixteen) skrev 2024-10-06 14:37:42 följande:

Tråden är 16 år gammal. Barnen har säkert dämapt sig och tanten dött. 

Vi vet det, frågan är precis lika aktuell idag.
    Som jag skrev i inlägg #77.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Sixteen) skrev 2024-10-06 14:50:52 följande:
    Ha ha va? Det skrev du inte.
    Att föra en diskussion baserat på en sexton år gammal trådstart är meningslöst, ts finns troligen inte ens kvar på forumet. 
    Jag skrev detta, ordagrant och kopierat så ditt förnekande av fakta är som en punkterad ballong:

"Dessa barn har nog lärt sig nu ska du se, med tanke på att tråden är från 2008."

Ts är inte nödvändig för diskussionen förstår du, då det fortfarande finns människor som väsnas och människor som störs i lägenheter.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (k) skrev 2024-10-06 15:07:06 följande:
    Jisses vilken udda argumentationsteknik.

Att någon puttar upp en tråd som redan 2008 var enbart för en stunds provocerande är lika onödigt som tråden var på den tiden.
    Om du inte har förmågan att tolka skriven text så är jag den första att beklaga.
    Det finns fristående kurser i svenska, kolla på det.

Eller är det kanske oförmågan att inse att du har fel som spökar... Spöke
Svar på tråden Varför bo i lägenhet om man inte tål grannar???