Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Varför bo i lägenhet om man inte tål grannar???

Tror du vet svaret själv. De har förmodligen inget val. Alla har inte möjlighet eller ekonomi att köpa ett hus. Jag måste bo i lägenhet och vill inte det. Håller på att spara till hus men under tiden måste jag ha någonstans att bo. 

Sen reagerar jag på att så många säger att man ska stå ut med massa ljud från barn? Med ditt resonemang kan man vända på frågan. Varför bo i lägenhet om du inte tar hänsyn till grannar? 

Lär barnen att inte springa inomhus. Lär barnen att vi tar det lungt inomhus. Då får de också lära sig att man måste ta hänsyn till andra. Ta ut barnen ofta så de får springa av sig utomhus. Ha regler helt enkelt. Jävligt slappt och ansvarslöst och tänka att grannarna bara får stå ut. 

Ja, jag har barn och vi bor ovanför tvättstugan men vi har ändå regler. 4 st småbarn då äldsta är 6 år. Vi lär våra barn att inte springa, skrika och kasta saker inomhus. Vi tar ut barnen så pass ofta att de får göra av med energi. Det är trots allt vi som skaffat barn och ska se till så våra barn inte stör grannarna. 

Varför skaffa barn om man inte uppfostrar dom? Sluta gnäll på dina grannar och ifrågasätta dom. Se ditt ansvar. Lyssna på grannarna och börja fostra barnen. 

Finns dessutom flera anledningar att inte springa inomhus. 

• Anonym (S)
    Maorie skrev 2008-03-08 08:59:36 följande:
    Tycker det är en helt annan sak om man vet att barnet är sjukt osv. Då får man fasiken tåla ännu mer. Som sagt, även de med handikapp har rätt att bo var de vill.
    Har man handikappade barn som stör kan det vara en ide att försöka isolera bort ljud så gott det går, kanske prata med någon som håller på med hjälpmedel och hyresvärden för att få hjälp att ljudisolera. Finns mycket hjälpmedel att få. Sen kan man göra lite olika anpassningar beroende på handikapp. Det är klart det är kämpigt med handikapp och sjukdommar men det är inte rimligt att bara skita i att det stör och inge göra något åt det. Sen kanske man kan välja att bo längst ner så det inte stör tex nedåt, söka efter bostad som inte är allt för lyhörd. Kastas mycket saker i golv kan ljudet dämpas av att lägga på tex mattor. Ibland finns även enkla knep för att leda bort ljud. 
Svar på tråden Varför bo i lägenhet om man inte tål grannar???