Inlägg från: sär skriven |Visa alla inlägg
  • sär skriven

Varför bo i lägenhet om man inte tål grannar???

Håller med. Min son får definitivt inte springa/hoppa/skutta inomhus eller låta i trapphus. Det är mycket, mycket sällan som vi för väsen, och min son skriker i princip aldrig. Skulle aldrig tillåta honom att föra oväsen som kan störa grannarna.

Grannen däremot, har NOLL PLI på sina jävla ungar. Ibland skriker de åt varandra långt in på nätterna och det är inga vackra haranger de drar (jag hör hur de skriker "jävla hora, fitta" till sin pappa och han svarar med samma mynt). De springer och slår i trappräckena i trapphuset, slänger saker inomhus och beter sig genomvidrigt. Varför bo i lägenhet om man har noll pli på sina snorisar?

Post partum skrev 2008-03-07 09:20:45 följande:
    Fast jag tycker att man kan vända på det. Varför bo i lägenhet om man inte kan visa så pass mycket hänsyn att man inte springer omkring inomhus, hoppar, skriker, osv.Jag har bott i lägenhet som barn och mina föräldrar var jättenoga med att förklara för oss att vi inte fick kuta omkring inomhus, utan ville vi busa så fick vi ta på ytterkläder och gå ut. Det funkade jättebra! Men tyvärr är det inte alla som visar samma respekt.
Svar på tråden Varför bo i lägenhet om man inte tål grannar???