Inlägg från: Post partum |Visa alla inlägg
  • Post partum

Varför bo i lägenhet om man inte tål grannar???

Fast jag tycker att man kan vända på det. Varför bo i lägenhet om man inte kan visa så pass mycket hänsyn att man inte springer omkring inomhus, hoppar, skriker, osv.

Jag har bott i lägenhet som barn och mina föräldrar var jättenoga med att förklara för oss att vi inte fick kuta omkring inomhus, utan ville vi busa så fick vi ta på ytterkläder och gå ut. Det funkade jättebra! Men tyvärr är det inte alla som visar samma respekt.

• Post partum

Froststar- Jag kan bara instämma. Hur roligt är det dessutom om man sitter där med migrän eller pluggar inför en tenta när ungarna ovanför kommer på att de ska ha basketmatch inomhus?

Man har inte heller mindre migrän eller mindre tentaplugg om grannens barn dessutom skulle råka vara handikappat. Visst innebär ett handikapp en ökad förståelse, men migrän är fortfarande migrän och en tenta måste klaras, annars kan det stå en dyrt. Jag tror inte att grannen skulle bistå med hjälp när csn drar studiemedlet även om deras barn förstört alla möjligheter till studier i hemmet.

Nej, det är inte okej med "dunsar" bara för att man är en barnfamilj. Visst kan det ske olyckshändelser då någon går ikull eller då man tappar något. Men sporter, hoppa hopprep och andra högljudda aktiviteter tycker jag verkligen inte hör hemma inomhus om man bor i lägenhet.

Svar på tråden Varför bo i lägenhet om man inte tål grannar???