Inlägg från: DropDeadUgly |Visa alla inlägg
  • DropDeadUgly

Varför bo i lägenhet om man inte tål grannar???

"Varför bo i lägenhet om man inte tål grannar??"

Svar: För att man inte nåt jävla val! Skulle ALDRIG bo kvar i lägenhet om jag hade haft råd med hus! Som det är nu har vi _kanske_ råd med ett hus långt bort som fan men då blir restiden absurt lång...och det är tyvärr inte ett alternativ i skrivande stund.

Så fort tillfälle ges kommer vi flytta ifrån lägenhetseländet för att aldrig mer bo i flerfamiljshus.

Det är både jobbigt med störande grannar samt att man själv måste ta hänsyn hela tiden.

Född och uppvuxen i villa!

• DropDeadUgly
    enlitenbitkaka skrev 2008-03-07 16:32:51 följande:
    men det är ju inte dina grannars fel, att du inte har råd att bo i hus?
    Va?
  • DropDeadUgly
    enlitenbitkaka skrev 2008-03-07 16:32:51 följande:
    men det är ju inte dina grannars fel, att du inte har råd att bo i hus?
    Känner att jag måste fråga mer ordentligt. Vad menar du med ditt inlägg? Oavsett om vi har råd med hus eller inte så ska grannarna hålla käften. De väsnas jämt! De har på hög musik och de skräpar ner vål balkong igen, igen och igen (trots tillsägelser). Vi har aldrig stört, aldrig fått några tillsägelser trots att vi har två barn som både vaknar tidigt och far runt som ungar gör. Men, vi säger till våra ungar att man får ta det lite lugt om morgnarna.

Så vad vill du ha sagt med ditt inlägg? Att bara för att de stör oss hela tiden så, vadå, vad menar du?

Jag hatar att bo i lägenhet eftersom vissa anser sig ha så jävla rätt att störa andra hela tiden. Våra ungar _får_ inte föra massa liv inomhus men det får tydligen våra vuxna grannar med sin vuxna barn...
Svar på tråden Varför bo i lägenhet om man inte tål grannar???