Inlägg från: TrollmorTillTre |Visa alla inlägg
  • TrollmorTillTre

Hur mycket ansvar ska en bonusförälder ta?

Jag förstår dig.

Min dottters pappa har aldrig tagit ledigt vid sjukdom eller följt med på några aktiviteter eller nåt. Hon är nu tio och ett halvt.

Han har sedan många år en ny relation där hans nya sambo har en dotter som är nästan jämngammal med vår dotter.
    Jag har i min tur en lång relation med en man som älskar sitt bonusbarn och bryr sig mer än vad jag upplever biopappan gör.'

Tösens pappa är nästan aldrig hemma, utan då tösen ska vara hos sin pappa är det hans sambo som är hemma med båda barnen.
    Pappan har aktiviteter som han prioriterar före umgänge med sin dotter.
    Enligt honom så räcker det med om vår dotter är med hans familj...

Jag förstår inte resonemnanget riktigt.. Vår dotter behöver främst sin biopappa! Inte bonsumamman.
    Sen om de är tillsammans allihop är en annan sak men när ett barn ska behöva gå från sin biologiska förälder för att vara med den andra biologiska förälderns partner... nä, går det lösa med bioföräldrarna är det allra bäst.
    Det är iaf min åsikt - gällande hans umgänge.

Däremot är jag inte konsekvent i den uppfattningen för jag anser också att min sambo, sedan nio år, har bättre kontakt med min dotter än vad hennes biopappa har, så jag känner mig mer bekväm med att lämna tösen med sambon än sin pappa.
    Men å andra sidan bryr han sig om henne.
    Biopappan tycks föredra sitt bonusbarn.

Ja, suck. Barnen idag har det inte lätt.

Inte för jag vet om jag svarat på din fråga... har mest berättat om min egen frustration...

KRAM

Svar på tråden Hur mycket ansvar ska en bonusförälder ta?