• emman81

glasögon

Min äldsta son som nu snart är 4.5 år fick glasögon när han strax under 2 år.
    översynt och skelade.
    Han tog dom med glädje, antagligen så var det skönt för hans ögon att få dem.
    På ögonmott gör de så bra kontroller och följer hela tiden upp hur synen förändras.
    Han har fortfarnde glasögon, viktigt är att se till att det är bra försäkring hos den optiker man hämtar ut glasögonen. Då de i barnålder lätt kommer ivägen för lek och kan gå sönder.
    Se till att få spec "nosvingar" då vi fick fel på första paret och vi visste inte att det fanns mer anpassade för barn.
    Gärna påpeka för dagispersonal att hjälpa till att rengöra och se till att de åker på igen efter tex vilostund.
    När vi e ute brukar han inte ha dem på sig, iaf inte på vintern då det blir imma på dem och då måste de ändå av och läggs i en ficka...
    Varken jag eller pappan har ögonproblem

LYCKA TILL

• emman81

knäppisen --jag kan inte förstå varför optiker sätter vanliga vingar på glasögon till barn? vi hade ju jätteproblem innan vi fick reda på att det fanns spec för barn.
    Dem är jättebra!

rosakaninen -- om er dotter förstår så pass mycket så kan man försöka locka med något. tex att hon kan få en skraptattu om hon glasögonen p sig, kanske kan ni göra en spec låda som hon får förvara glasögonen i när hon inte har dem på sig. en peng i en spargris om hon har dem på sig en stund i taget, eller en guldstjärna eller något liknande!

bumsis mamma --  visst e de väl för gulliga! min pojke såg ut som en söt farbror när han fick sina första, med babyhull och allt på kinderna!

Svar på tråden glasögon