MiScHoOo skrev 2008-03-07 23:53:38 följande:
hej jag är muslim och män har även vissa klädsregler. ifrån navlen ner till knäna får dem inte vissa. om man göra umra det vill säga när man åker till mecka för en månad och ber och bli av med sina synder ska dem ha kläder som är inte sydda med tråd även när man dör så ska man ha sådana kläder. jag är en muslim som har "normala" kläder utan slöja och ofta så skulle jag vilja ha.
Bra förklarat,det är befallningen så vem än som inteföljer klandervärd, dock det finns saker som är ogillade till exampel tajta kläder specielt i mellan naven till knäna. Det kanske låter konstig för folk värför Gud skulle bry sig vad vi klär oss.
En visdomen i det beskydar och forstrar nåt som heter Haya på arabiska som inte har en direkt översättlse för dens betydlse men närmaste är "natural or inherent, shyness and a sense of modesty" som jag försökte översätta på svenska men kunde inte. Om du kan översätta gärna taga mig. Det är för haya är som en brunn som många goda egenskaper flöder ut, som vänlighet,omtänksamhet,ödmjukhet och bra etikets. Det är för båda män och kvinnor. Hopas det var till nytta.