Inlägg från: JeanneDArc |Visa alla inlägg
  • JeanneDArc

När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.

Jag kan säga att jag kände den första tiden som ett rent helvete. Ungefär 2-3 månader var det sjukt jobbigt. Massor med skrik och gråt, knappt med sömn och en vansinnig omställning. Men det blir bättre successivt. När det blir bra är svårt att säga för det går gradvis hela tiden. Sov så mycket du bara hinner och strunta i allt annat du känner att du borde göra. Det är okej att ha stökigt och kaos i början.

• JeanneDArc

Ja förresten, jag vet inte hur ni gör nu, men när jag började ligga ner och amma så blev saker rätt mycket bättre. Från början vaknade hon ensam i en vagga och skrek innan hon fick mat och därmed vaknade hon så mycket att hon hade svårt att somna om. Ganska snabbt fick hon ligga brevid mig och fick amma så fort hon började gny. Då somnade hon ofta om snabbt och jag slumrade samtidigt som jag ammade.

Ett annat tips är att skaffa en sjal eller sele. Barn blir ofta lugnare där i och somnar gott. Dessutom får man händerna fria.

Svar på tråden När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.