• Madicki

När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.

Hej kära vän!
    jag håller med Malmöflickan. Själv har jag en son på 2 år o 7 månader och en son på 2,5 v. (född 19/2-08). Vi är HELT slut! Vår första son hade kolik i 4 månader o vi var tacksam för att vi då inte hade ngr syskon. Minsta killen sover bättre men har oxå problem med magen...vi får hålla ut o stötta varandra...för varje vecka som går så blir det bättre och i värsta fall är 3-4 månader inte en lång tid i ett helt liv, men när man är mitt i det så är det förjävligt på ren svenska. Jag kunde inte alls njuta med son nr 1 o han kände nog av min stress o på dagarna ville jag ut o få luft o träffa människor o "få tillbaks mitt liv någorlunda" igen. Alla jag känner har haft skitlätta barn som sovit hela natten från början. Men alla har vi inte den turen utan får helt enkelt gå i "dimman" i ett par månader först.

Kämpa på, det gör jag. Tack gode Gud att dagis finns på dagarna för min äldsta son så att jag hinner att vila lite på dagen iaf.

Styrkekramar till dig!

Svar på tråden När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.