När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.
Har inte läst alla inlägg men tänkte skriva om hur det var här. Vår son var extremt skrikig första tiden. Det blev lite bättre efter ca 2 månader men han var ändå fortsatt missnöjd ganska länge, tills han var ca 6 månader och han kunde sitta själv. För det första hade han kolik men det lindrades när han fick akupunktur. Annars hjälpte det lite att bära, bära, bära...Skriker han mer än 3 h/dygn kan det vara kolik..
För det andra visade det sig att han inte fick tillräckligt med mat så därför började vi ge ersättning. Han sov ändå max ett par timmar i sträck om natten men hade inga vakenperioder om natten. Däremot sov han mkt lite dagtid. Han var mest vaken och skrek. Jag förstår din deppighet...Jag var ledsen hela tiden den första tiden...Det tar så enormt mkt på krafterna att inte få sova och att ha en bebis som man inte kan trösta!! Tycker du ska prata med bvc eller liknande för att gå runt och känna sig nere är inte bra.
Kan du få avlastning av någon annan? Kan din sambo/man ta hand om pojken någon timme/kväll så du får gå ut en runda eller vila eller dylikt...göra nåt på egen hand. Nu ammade jag ju inte fullt ut så jag kunde vara borta nån timme på helgen och gå en lång runda, sätta mig på ett fik eller dylikt för att få lite andrum...
Hoppas det snart blir bättre! Vet hur det är!