Inlägg från: Lantflickan |Visa alla inlägg
  • Lantflickan

När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.

om inte minifom hjälper...ring förlossningen så du kan öka dropparna...vi ger våran 2 månaders 30drp...och sedan fick vi bära massor oxå i början på nätterna....han sover fortfarande absolut inte inomhus...så att lägga honom i vagnen fullt påkläd och gå ut gör vi fortfarande 3ggr under dagen och kvällen.

Jag ammade 1 gång i timmen och han ville jämt ha mat tyckte jag då sade BVC amma inte så ofta och uteslut mjölk så nu ammar jag var 2-4h + att jag dricker amningste+ är mjölkfri och undviker gasbildande mat och han har aldrig varit nöjdare...fast dock är han fortfarande skrikig på kvällarna och vid sänggående men det är överkomligt jmf med att amma 1g/h och se en lite pojke som skriker pga magknip...

Det kommer att bli bättre och hoppas att ngt fungerar för just ERAT barn...det är viktigt att hitta ngt som fungerar för just ER!!
    Våran son sover i vagnen för annars vaknar han HELA tiden och vill ha mat och sedan vaknar han lätt pga våra rörelser i sömnen...ett bra tips jag fick från BVC..

Svar på tråden När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.