• clay

När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.

Det är jobbigt första tiden. Vår son hade vänt på dygnet efter nån vecka så det blev inte mycket sömn då. Fick tipset från en barnskötare att amma honom jätteofta på dagen (erbjuda bröstet hela tiden när han var vaken) för att på så sätt "tanka" honom inför natten.
    Jag erbjöd bröstet allt från 5 min (efter att ha ammat klart) till 15 min. Kändes som att jag bara ammade men han vände dygnet på några dagar, en vecka senare hade vi en bebis som sov kl mellan 21-24, 00:15-04, 04:30-08:30 sen var det varannan timme ungefär. Det gick i alla fall att leva med :)

När han blev 2 månader sov han helt plötsligt 8 timmar en natt och sen fortsatte han med det =) Det var UNDERBART!

Jag tillämpade fri amning och tog aldrig hjälp av ersättning. Jag tänkte bara på att tanka upp honom ordentligt på dagarna för att få lugna nätter. Slarvade jag så märktes det på hans nattsömn.

Lycka till!

Svar på tråden När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.