När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.
Det är jobbigt i början. Jag har en liten grabb på 2 månader nu. Egentligen har inte hans rutiner ändrats så mycket förutom att han är vaken mycket mer nu. Jag ammar fortfarande med 1-3 timmars mellanrum dygnet runt, och vi har som ni, fortfarande magproblem. Skillnaden är att man själv känner sig lite tryggare tycker jag i hur man hanterar olika situationer. Man blir också van vid att aldrig få sova.
Det är jättevanligt att spädbarn blir gnälligare på kvällen. Bland annat för att mjölken är tunnare då.
Jag förstår dig att det är jobbigt när han skriker, man känner sig så hjälplös. Man får pröva sig fram. Vi hade några jobbiga veckor runt när han var runt månaden då det enda som gjorde honom glad/inte skrek var att bära runt honom med näsan framåt. Stod man stilla eller satte sig ner började genast skrik igen. Jag höll på att bli tokig.
Har fortfarande en väldigt närhetstörstande pojke som vill bli buren/sitta i knä hela tiden, men sedan några veckor tillbaka kan han ibland ligga förnöjt i vår närhet så att vi t.ex. kan äta tillsammans (sambon och jag). Bärsjal är att rekommendera.
Har ni funderat på vad magknipet beror på? Vår lillgroda sväljer så hysteriskt mycket luft när han ammar så han blir gasig och får ont. Vi prövar alla möliga saker för att det ska bli bättre...
Sedan är det underbart när de första leendena kommer!