Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Längtandsfull

När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.

Hej! 

vår son är nu 3 veckor gammal... föddes den 5 februari.

Vi har jätte mycket problem på nätterna och kvällarna...

Vid 22:00 / 23:00 är det omöjligt att få han att sova.... han har en vakentid fram till 01-02 på natten...

Skriker mycket från ca 20:00 tiden på kvällen...
    Han har troligtvis ont i magen. Kan vara en anledning...

Sen så vaknar han ca varannan timme och vill ha mat... (ammar) sen så tar det ca en timma innan han sover igen och då har det ju gått 1 timma sen han åt.. Då Hinner Man själv inte somna och sova så länge innan han vaknar igen och vill ha mat..

Under den tiden som han är vaken så är det mestadels skrik..

Detta resulterar i att jag och sambon är otroligt trötta och orkar knappt ta hand om vår son...

Ibland är det även likadant på dagen... Men kvällarna är värst...

Sambon har nu börjat jobba och vi vet inte alls hur vi skall göra..

Jag blir fruktansvärt deprimerad av sonens vakentid och skrik och mår då jätte dåligt.

Känns som om vi aldrig kommer få ordning på livet igen

Hur lång tid tog det för er innan det blev någon ordning på ert liv  efter förlossningen?

Längtar såå tills man kan bli en lycklig , pigg och glad familj...

Hoppas att någon kan hjälpa oss....

• Svar på tråden När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.
  • Längtandsfull

Hej!

Kul att så många vill hjälpa till...

Kan säja att jag visste innan att det är jobbigt i början... men det som jag inte visste var att jag skulle bli deprimerad och må dåligt i allmänhet....
    Detta underlättar ju inte direkt...

Vi har provat ersättning som ett sistamål i samband med amning... men efter amningen så vill han inte ha ersättning...

Ammar ni före ersättning?

Vi ger han semper magdroppas varje dag.. har gjort det ca 1½ vecka nu men har inte märkt någon skillnad än...

Vår förlossning var inte så jätte rolig... fick massor av bristningar i underlivet ocg det tog ca 1½ timma att sy ihop... så jag har fortfarande välldigt ont... plus att jag är sååå deprimerad vissa dagar... Känner ibland bara för att dö.

Just därför så längtar jag tills Liam lugnar sig och sover bätttre på nätterna och inte skriker såå. så jag kan börja ta hand om mina problem...

Sambon började jobba i tisdags så nu är nätterna ännu jobbigare då jag vill att han skall få sova för att orka jobbet... Han skall ju upp så tidigt.

• Längtandsfull
    clay: va härligt att det fungerade... men jag är orolig att vår som skall få ondare i magen än vad han har nu om jag ammar så ofta....
  • Längtandsfull

Tack alla för eran hjälp och tröst...

JAg hoppas värkligen att det blir bättre... jag är hela tiden orolig över hur kvällen ,natten och morgondagen osv skall bli...

svarar inte personligt till alla då jag into orkar skriva så mycket.. men jag har läst allas inlägg och är mycket tacksam över er hjälp..

Vad är miniform?

• Längtandsfull
    BymBym: Tack för ditt inläggg.... Ja han tar napp men den åker ut hela tiden och då börjar han genast att skrika...
  • Längtandsfull

hej! Tack för alla nya inlägg... skriver till alla i ett inlägg...

Jag är nästan rädd iblan när man skall ta hand om Liam på nätterna då jag är så trött att jag inte vågar hålla han...

Vi använder nu semper magdroppar skall man byta till minifon eller skall vi ge både och?

Ja vi får nog ta och testa att ge ersättning före amning på kvällen... låter smart.

Fortsätter jag må som jag gör nu så får jag nog ta och prata med någon...

• Längtandsfull

Hej och tack alla för er hjälp...
    Nu är sonen 5 veckor och det har inte direkt blivit någon  skillnad... fortfarande mycket jobbigt... framförallt när sambon skall jobba...

Men vi har insett att det är bara att kämpa på och vänta på att allt skall blir bättre...

• Längtandsfull
    JeanneDArc : Hej!! jo vi har han i vår säng på nätterna så att jag kan liggamma. men hellst så vill vi få han i egen säng...
    visst är det bekvämt att slippa att gå upp på nätterna men jag tycker att det är välldigt jobbigt att liggamma.... amningen är jobbig hela tiden..
    Men tack för tipset endå... Ha de bra.
Svar på tråden När fick ni ordning på livet efter förlossningen? Vi vill bli glada, pigga och vara en lycklig familj.