Inlägg från: Rosa Kitty |Visa alla inlägg
  • Rosa Kitty

Någon som har erfarenhet av att bara pumpa ut bröstmjölk?

Hej

Ni som bara har pumpat ut bröstmjölk och givit det till barnet i flaska, hur länge har ni kunnat hålla på?
    Hur ofta pumpade ni och vilken mängd kunde ni pumpa ut?

Just nu ammar jag ibland och pumpar ut ibland, men jag tycker att tjejen min suger så dåligt och blir aldrig riktigt mätt då jag ammar, hon verkar nöjdare då jag ger henne bröstmjölk ur flaska. Vad jag e orolig över e att pumpen stimulerar bröstet dåligt och att mjölkproduktionen kommer avta. (jag har en avent handpump)

Snälla dela med er av era erfarenheter.

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av att bara pumpa ut bröstmjölk?
  • Rosa Kitty

Om jag inte har ammat på tre timmar får jag "bara" ut max 120 ml från båda, vet ej vad jag ska göra, kanske ska strunta i att pumpa helt o hållet... Jag håller med det e skitjobbigt, det tar väääldigt mycket tid och kraft...

• Rosa Kitty

vad kostar det att hyra en elektrisk pump på bb?

• Rosa Kitty

Gomysen

Jag önskar jag slapp pumpa, men hon suger så dåligt ibland, och då får hon otroliga gråt-attacker, om det gick skulle jag enbart pumpa, men jag märkte att jag bara fick ut allt mindre ju oftare jag pumpa, min tjej e 5 veckor.....

• Rosa Kitty

Jag köpte weledas amningste igår, får se om det hjälper. Skönt att läsa att det funkar för en del att enbart pumpa, men det e klart får ni ut över 200ml per gång och inte som jag 50-120ml, då funkar det.Sen igår får lilltjejen suga på bröstet oftare, även om hon gnyr efter flaskan, detta för att ge mjölkproduktionen en chans.

Vad menas med dubbelpumpa? elektrisk på ena och handpumpa på andra?

• Rosa Kitty

Min flicka är 5 veckor, hon äter ca 100-120 ml åt gången.

Farfalla: Det är lätt att ha din åsikt om barnet kan suga rätt och du har mycket mjölk i brösten. Har man sår pga fel sugteknik och det gör så ont att du spänner hela kroppen blir det påfrestande att amma. På bvc sa de till mig håll ut, såren läker, men det har gått snart 6 veckor och såren e kvar, trots att jag har fått hjälp så fixar inte jag o flickan få till att hon ska få rätt tag. Dock e jag glad o nöjd över att hon får i sin bröstmjölk och att jag inte gett upp och givit henne ersättning...

• Rosa Kitty

......inte för att ersättning är fel att ge, det är upp till var och en...

• Rosa Kitty

jag tror jag skrivit i fel tråd...

• Rosa Kitty

farfalla: ursäkta inlägget var skrivet i fel tråd, det var inte dig jag riktade det till...sorry

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av att bara pumpa ut bröstmjölk?