Inlägg från: whatiwantiget |Visa alla inlägg
  • whatiwantiget

Liten- mellanstor hundras som inte behöver så mycket motion

Alla hundar kräver motion, men även stimulans, för att inte skapa felbeteenden. Att den får vara ute i lina/på tomten mellan aktiviteter - visst. Men om linan/tomten börjar ersätta aktiviteter - tänk om! Hundar mår dåligt om de bara "går och drar" dag ut och dag in.
    Små hundraser som är lätta att sköta kan vara allt från cavalier till tax. Allt hänger ju på vilken mentalitet du är ute efter. Jack russel är väl mer som studsbollar av vad jag har upplevt, medan cavalierer är lugna som gamla kor

• whatiwantiget

Family Guy skrev 2008-02-25 21:06:19 följande:

Jag är lite nyfiken på att veta hur andra löser det med jobb+hund. Någon som har lust att berätta hur just ni löst det? Och kanske en smidig lösning när dom är små och man måste ha uppsikt över dom i princip helatiden?
    Jag tog hjälp av mina föräldrar, och nu när vi bor några mil bort från dem och jycken är äldre så får vi jättemycket hjälp av svärföräldrarna som är pensionärer och själva har en hund i samma storlek. Skulle de vara upptagna så jobbar vi olika (jag dag, husse natt), så det löser sig egentligen ändå.
Svar på tråden Liten- mellanstor hundras som inte behöver så mycket motion