• Roblun66

Hur bra är simning egentligen?

Tjena! Läste denna tråden lite sent:) Så att vissa folk har olika åsikter om simning som träning, har simmat både tävlingsimmat och simmat vanligt sens jag var 5 år och nu är jag 15 Så lite mer än 10 år om du vill förbränna "fet" så ska du motionera mycket och äta nyttigt ett bra sätt är att räkna dit innehav Utav kalorier, för en vuxen Man så ska du äts runt 2500 kalorier varje dag för att din kropp ska må bra osv. Tyvärr så vet jag inte hur mycket en kvinna ska äta men om du får till en bra kost som har ett kalori värde runt 2500 så är det bra. Det är bättre att äta stora nyttiga måltider t.e.x. 4 ggr om dagen än att äta 8 ggr om dagen med små portioner. Tillbaka till Simningen, genom att simma så tränar du nästan hela kroppen och desto fler muskler du använder desto mer "energi " behöver din kropp förbränna vilket gör att du förlorar vikt. S om du äter 2500 kalorier om dagen försök förbränna t.e.x 3000kalorier så kommer du att få en bättre och nyttigare kropp vilket gör att du kommer må bättre vilket leder till att du klarar av mer och kan ta mer nytta av vardagen. Skulle föreslå att du simma Bröstsim. Hoppas detta har hjälpt dig du får ha en bra sommar! Med vänlig hälsning, .Robin

Svar på tråden Hur bra är simning egentligen?