Inlägg från: cruZZe |Visa alla inlägg
  • cruZZe

Pappor ang. amning

Håller så gott som till punkt och pricka med cyberdansken.

Visst får man amma sina barn länge om man vill, men man ska tänka över varför man gör det. Jag kan aldrig tänka mig att det är för barnets skul, det är mer ett svepskäl för sina egna önskemål.

• cruZZe

För att en 5-6 åring av västvärlden i mina ögon är mentalt för gammal och medveten för att ammas. Om vi skulle ammas så länge, vad är tänderna till för?

Goofyx skrev 2008-03-18 10:10:37 följande:
    Visst, det finns en massa praktiska argument mot amning i i-länder!Däremot har det inte forskats jättemycket när det gäller amning. Jag tror absolut att bröstmjölken är bättre än alla andra fabriksframställda varianter. Människomjölk är säkert också bättre än komjölk. I många andra länder är det obegripligt hur vi kan ge våra barn komjölk.Men, jag frågar igen eftersom ingen går in på detta...Varför väcks det så starka känslor hos er som är emot amning av äldre barn. Har ni funderat på varför ni är emot det rent känslomässigt och varför ni reagerar på det?Jag är intresserad av just känslorna kring detta, något som inte de kvinnor som är emot amning av äldre barn inte heller tycks kunna beskriva eller förklara...
  • cruZZe
    Goofyx skrev 2008-03-20 08:46:28 följande:
    Och hur länge ammar apor förresten? Jo, 3-4 år har jag fått information om!Och vad är det för fel med att vara mentalt medveten om att ammas? Det tycker jag skulle vara ett fantastiskt mysigt minne från barndomen
    Under det första året håller sig alltid schimpansungen fast vid moderns buk, även när den äter. Den diar oftast i två år, men lär sig att äta fast föda redan i slutet av första året.

Detta tog 2sek med hjälp av google att få fram.

Och nej ordet mysigt har nog olika innebörd för oss två i detta fallet.

Visst får mammor amma sina femåringar om dom vill det, jag ser bara inte vitsen utöver det egna egot.
Svar på tråden Pappor ang. amning