Inlägg från: squipp |Visa alla inlägg
  • squipp

Pappor ang. amning

Läser inläggen här men ser bara en flash från filmen Mina, Jag och Irene......god damn ge ungen MAT!!!

• squipp
    Svar på #130
    Jag tycker att ett barn som lärt sig äta mat ska göra det och inte hänga vid bröstet så länge barnet själv vill. Rent utvecklingsmässigt alltså, tänder ska växa och bli starka av att användas. Käkar, muskulatur osv.

Att försöka reda ut andra känslor kring kvinnors bröst klarar jag inte, är ju bara man!
  • squipp
    Goofyx skrev 2008-03-20 08:46:28 följande:
    ...Att man får tänder och börjar äta mat är ju ingen motsättning till att inte fortsätta amma. Att kombinera amning och mjölk går ju utmärkt. Med det argumentet så skulle vi inte dricka flytande alls bara för att vi har tänder.....
    Nä så menade jag inte.
    Bröstmjölk är väl fortfarande näringsrik??
    Jag mer eller mindre förutsatte att amning ersatte mat just av den anledningen precis som med bebisar.

Men visst, tycker du det är rätt att hala fram juvren vid middagsbordet när ungen ber om mer mjölk till pannkakan så får det stå för dig
  • squipp
    Svar på #137
    LOL, anar lite bröstfixerat ego här Goofyx

För att du tycker det är vackert innebär det ju inte att det ska vara en norm. "Nu går BM ut med nya rekommendationer, barn ska ammas i 5 år gärna mer. Det är så vackert."

E ju snudd på perverst anser jag.
  • squipp

"Varför då inte låta de få som gör det få göra det i fred?"

Jag hoppas dom gör det i fred, i hemmet helst.

"Jag förstår inte hur man kan störa sig så mycket på det att man startar en diskussionstråd."

Fråga TS.

"Att tycka att det är snudd på perverst tycker jag är väldigt konstigt?"

Inte själva amningen yo! Utan det du skrev "Jag tycker att kvinnobröst och amning är vackert" och av DEN anledningen förespråka 5-6 års amning. Typ "Gumman" kan jag inte få se när du ammar nu, jag tycker det är så vackert och jag tycker så mycket om bröst. see?

"Hur länge blev du själv ammad?"
    Inte en susning jag var bebis.

"Anar jag att du egentligen är avundsjuk Squipp?"
    Menar du avundsjuk på att barnet tar "brösttid" eller avundsjuk för att du får se mer amning eller vadå?
    Either way så är jag inte ett dugg avis.
    Tycker amning är praktiskt och förbannat bra för bebisen.

Svar på tråden Pappor ang. amning