Inlägg från: Lova03 |Visa alla inlägg
  • Lova03

Pappor ang. amning

Och du hade slutat om han villde det?
    Om han tyckte att det var konstigt det du gjorde?
    Eller hade du fortsatt göra det trots allt?

Marlene skrev 2008-02-21 20:32:28 följande:
    Hmm ja det har han. Kommer han med vettiga argument så självklart lyssnar jag på honom. Här hemma frågade han en gång när sonen var runt 1½ hur länge jag hade tänkt amma. -Så länge det känns bra svarade jag och frågade samtidigt om han hade en orsak till varför jag skulle sluta. Det hade han inte annars hade han nog sagt till
  • Lova03

Fast det är faktiskt en STOR skillnad to m mellan 4år och 7år,eller hur akademikern?

abovo skrev 2008-02-21 20:46:27 följande:
    Svar från en såndär "akademiker": Jag hade gärna ammat min son tom tre års ålder, men var tvungen att sluta när sonen fyllde två. Men personligen (obsobs, personligen) skulle gränsen gått vid fyra år för mig. Min man har alltid stött mig, så jag vet inte hur det hade känts om han inte gjort det. Hade nog inte fixat amningen i sådana fall för han har alltid varit min klippa. Inte alls någon bifigur, utan den viktigaste i mitt och min sons liv.
  • Lova03

Så om han hade ett bra argument till varför så hade du slutat?
    Då hade du ju gått emot det du säger om att du gör det för barnets skull?
    Och hade du inte slutat så hade nog din man ansett att han har väldigt lite med uppfostran av era barn att göra?

Marlene skrev 2008-02-21 21:52:05 följande:
    jag vet faktiskt inte, jag hade helt klart diskuterat saken med honom och om jag köpte hans argument så. Men än så länge har jag inte hört nått argument som jag har tyckt varit vettigt. Men vi har hyfsat lika syn på barn och fostran så jag hade ärdligt blivit förvånad om han hade tyckt att jag skulle sluta amma tidigt
  • Lova03

Ja,i inlägg nummer 16 skrev han det eftersom det redan då hade kommit in så mkt mammor,ingen pappa

abovo skrev 2008-02-23 11:22:06 följande:
    Hej igen!Kul att du gillade mitt svar. Kan inte låta bli att kika in Jag tycker det är jättekul med pappors åsikter! Men det känns som att jag behöver försvara mig och marlene lite:Jag hade gått in och skrivit här eftersom du i inlägg nr 16 faktiskt frågade om mammornas åsikter:"Jag ställer mig frågande till de som ammar sina barn när de är från 3 år och uppåt...Jag säger inte att det är FEL!!!!!!!!Det gör jag inte. För mig känns det helt galet, men för är är det rätt så OK...Jag hade inte vart nöjd om någon kommenterade mitt sätt att uppfostra mina barn...Men jag undrar varför?? Varför ammar ni era 3-4-5-6 åringar??--- och "Mammor??? Har pappan något att säga till om i denna frågan?? Eller är det helt upp till mamman huruvuda hon ska sköta detta??"Annars hade jag inte skrivit något alls av respekt till din inledande TS.Och jag tycker att marlene var snäll som ville ge mig råd angående min son som inte dricker mjölk, visst det var OT, och det skrev jag också. OT är ju en term man faktiskt får använda här på familjeliv. Ha en skön helg och lycka till med fortsatt debatt, dte är roligt att läsa om allas åsikter tycker jag!
  • Lova03

Så han ska börja amma små barn=)
    Vad skoj för han!
    Helene m Olivia o Sigrid skrev 2008-02-23 14:12:20 följande:

Förresten... kan ju bara nämna att min man är rätt aktiv i amningshjälpen (jag är aktiv medlem och läser till hjälpmamma och han är väldigt engagerad) och han har sagt att han gärna skulle bli "hjälppappa" om det fanns något sånt!
Svar på tråden Pappor ang. amning