Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Pappor ang. amning

Jag bad min man svara och så här blev det:

Det är tecken på dålig fantasi att inte kunna ta del av sitt barns liv och sen skylla på amningen.

Jag står 100% bakom min fru och har aldrig mer än precis i början varit "nedsatt"
    Varför har TS valt den rollen?

Nu är vår dotter 4 år och jag gör allt det min fru gör, bortsett från amningen.
    vi är likvärdiga föräldrar utan att för den saken skull vara lika.

Jag ser inte problemet alls.

• SaramedM

Om du har den synen på amning så är det nog en jäkla tur att din fru inte fortsatt att amma.

vriden och sjuk syn om man tror att det har med sex att göra

Marko skrev 2008-02-20 17:33:04 följande:
    Exakt...Har en 5 åring hemma också som står o sjunger på engelska o lever sitt liv....om jag vore kvinna skulle jag känna mig MYYYYCKET konstig om min 5 åriga dotter skulle ligga vid mitt bröst. Det finns något sexuellt i det hela vare sig man vill det eller inte. Många människor säger att det är sjukt att se det som något sexuellt och det ÄR det när det gäller spädbarn och barn upp till 12-15 månader. DÄR går GRÄNSEN tycker jag. Sen räcker det! haha....nej men skämt åt sido. Barn börjar utforska och undra vad saker och ting är för något. jag vet många pojkar i femårs åldern som är fullt medvetna om vad "tuttar" är. Illa att behöva amma dem!!!! Nej usch
  • SaramedM
    Hannah76 skrev 2008-02-20 17:40:37 följande:
    Kansek beror det på hur man ser på bröst? För mig är de sexuella, förutom just när man ammar. Men om man ser de som vilka kroppsdelar som helst, typ som fötterna så kanske det kan spela in? Eller hur man ser på barnet som egen individ med egna viljor?
    Mina bröst är sexuella förutom när jag ammar, så vad är problemet?
    Jag ammar ju inte när jag har sex!
  • SaramedM

Tror du inte på att min man skrev det där?

Nej, men strunt samma då

Svar på tråden Pappor ang. amning