Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

Pappor ang. amning

Förlåt men jag måste bara flika in en sak, kan göra det i min mans ställe *S* För detta är något vi pratat om mycke. Vi har varit lika delaktiga i våra barn liv från början. Man ammar ju inte hela tiden, och det är ju det enda en pappa inte kan göra. Och nej, min man skulle inte vilja att jag ammade i 6 år (inte jag heller). Vi har som tur är samma "gränser".

• Hannah76
    Marko skrev 2008-02-20 17:15:32 följande:
    du e så välkommen så ;)Nej jag och min fru är också av samma åsikt. Herregud det hade jag aldrig velat se! Min son bli ammad som sexåring alltså. Ligger så mycket mer bakom. Varför tror man egentligen som kvinna att det är för barnets bästa att fortsätta med amining i de åldrarna? Närhet? Trygghet? Finns ju så många andra sätt att uppnå det.
    Haha. Tack.
    Jo det tycker jag också. Det är ju iof upp till var och en att bestämma (jag tycker det är något som båda ska vara överrens om). Jag har en 7-åring och det känns helt absurt att jag skulle ha ammat henne nyss. Hon har ju ett "eget" liv med kompisar, killar osv. Skulle kännas skumt att amma någon som nyss stått och sjungt till värsta rocklåten på engelska, berätta om vem den är kär i eller liknande saker.. Fast jag kan ju bara tala utifrån mig själv.. Har aldrig förstått argumenten för att amma väldigt länge.
    Skönt att ni är överrens, det måste vara otroligt jobbigt annars.
  • Hannah76

Kansek beror det på hur man ser på bröst? För mig är de sexuella, förutom just när man ammar. Men om man ser de som vilka kroppsdelar som helst, typ som fötterna så kanske det kan spela in? Eller hur man ser på barnet som egen individ med egna viljor?

Svar på tråden Pappor ang. amning