• mars dotter

bra bedövning

Hej på er alla!

jag har alltid undrat, om de finns någon annan bedövning nä just de där sprayet man sprayar på innan man ska krysta ut huvudet, Jag menar de är ju själva utfödandet av barnet genom aa ni vet, som gör ont! varför inte finnas massa bra bedövningar emot de, än mot värkarna som man klarar av så galant alla fall?!

de är ju två olika smärtor och sjävla utkrystandet gör ju svinont, har nit några tips eller upplevelser som hjälpte er och som lindrade smärtan lite grann?

skulle vara jätte tacksam för svar för de är de ÄNDA ja är rädd för inför min andra förlossning...
    får panik av att tänka på det

• Svar på tråden bra bedövning
  • grodanboll85

mars dotter skrev 2008-02-14 15:12:04 följande:

åh vad skönt det låter! måste ha kännts som en drömförlossning, för de är ju verkligen de som gör pissont, när dom ska komma ut.tack då vet ja ska fråga på så fort ja kommer på nåt mer!:)
    ja de va en drömförlossning faktiskt allt gick så fort för å vara första gångsföderska=) knappt 4 timmar på förlossningen så va hon ute=)
  • jojjetöza

jag har oxå hört att den bedövningen gör skit ont att ta..vet 5 st som tagit den o alla tyckte att den gjorde skit ont o inte hjälpte nått..så jag står oxå i valet o kvalet inför den..

• Lyckligajag78

Inbillar mig att lite spray där nere inte hade gjort någon verkan vid utkrystningen. Du är så pass bedövad att det inte gör så ont som det skulle gjort annars.

• mars dotter
    Lyckligajag78 skrev 2008-02-18 02:51:49 följande:
    Inbillar mig att lite spray där nere inte hade gjort någon verkan vid utkrystningen. Du är så pass bedövad att det inte gör så ont som det skulle gjort annars.
    hm vad menar du?:P
    att man blir bedövad dr nere fast man inte tar npgon bedövning?
    ja måste ta en bedövning som hjälper mot smärtan inför utkrystningen, annars pallar ja inte.. livrädd
    resten skiter ja i den smärtan står ja ut en inte de ursh!
  • mars dotter
    jojjetöza skrev 2008-02-17 16:20:43 följande:
    jag har oxå hört att den bedövningen gör skit ont att ta..vet 5 st som tagit den o alla tyckte att den gjorde skit ont o inte hjälpte nått..så jag står oxå i valet o kvalet inför den..
    jasså? vad konstigt, men var det inte västerviksmetoden dom tog då?
    den har jahört ska göra jävligt ont + att man måste ta den i tid..
    men den här andra bäckenbottenbedövningen, den måste ju hjälpa för de är ju liksom inte något speciellt skede man måste ta den i, förutom då innan bebis ska ut!
    ja ska nog ta den alla fall, tror inte sprutan gör ondare än själva utfödandet precis:P
  • grodanboll85

mars dotter skrev 2008-02-18 11:55:03 följande:

jasså? vad konstigt, men var det inte västerviksmetoden dom tog då?den har jahört ska göra jävligt ont + att man måste ta den i tid..men den här andra bäckenbottenbedövningen, den måste ju hjälpa för de är ju liksom inte något speciellt skede man måste ta den i, förutom då innan bebis ska ut!ja ska nog ta den alla fall, tror inte sprutan gör ondare än själva utfödandet precis:P
    för sprutan den sätter dom i en värk så man är så koncentrerad på värken så sprutan känns inte tyckte iaf inte jag. men hoppas den funkar för dej oxå när de är dax=)
  • vittis

När jag skulle födda mitt andra barn tog jag bäckenbottsbedövning, bm la den under en värk, men jag måste erkänna att det gjorde ont när hon la den trots att jag hade en värk.
    När jag skulle krysta tyckte jag att den hjälpte något om jag jämförde med mitt första barn som jag inte hade någon bäckenbottsbedövning.
    Bm sa efteråt att bedövningen bara hade tagit på ena sidan, så det kan vara därför som bedövningen inte hjälpte helt.

Hur ont jag tyckte att sprutan gjorde...
    Inte så ont som att krysta ut en bebis, det stack till och sen va det bra, jag va nog inte beredd när hon la den så det kan ha varit därför som jag upplevde att den gjorde ont.
    Jag kommer nog att välja det nästa gång oxå.

Vad e det för skillnad på bäckenbott och västervik???

• mars dotter
    vittis skrev 2008-02-21 18:33:29 följande:
    När jag skulle födda mitt andra barn tog jag bäckenbottsbedövning, bm la den under en värk, men jag måste erkänna att det gjorde ont när hon la den trots att jag hade en värk.När jag skulle krysta tyckte jag att den hjälpte något om jag jämförde med mitt första barn som jag inte hade någon bäckenbottsbedövning.Bm sa efteråt att bedövningen bara hade tagit på ena sidan, så det kan vara därför som bedövningen inte hjälpte helt.Hur ont jag tyckte att sprutan gjorde...Inte så ont som att krysta ut en bebis, det stack till och sen va det bra, jag va nog inte beredd när hon la den så det kan ha varit därför som jag upplevde att den gjorde ont.Jag kommer nog att välja det nästa gång oxå.Vad e det för skillnad på bäckenbott och västervik???
    bäckenbott-bed. är ju vid sidan av slidväggen elle rvad man ska säga eller? man tar liksom på båda sidorna där. men västervis-metoden så tar dom ju sprutor o livmodertappen om ja fattat de hela rätt. dom typ sticker in jätte fort flera gånger har bara härt skräckhistorier om den
  • La vegas

Vet inte vad jag ska säga, låter fint att få bedövning....
    Min förlossning så han man inte med bedövning hette det!
    FY F *N säger jag, trodde jag skulle förintas med smärtan...

Svar på tråden bra bedövning