• mars dotter

bra bedövning

Hej på er alla!

jag har alltid undrat, om de finns någon annan bedövning nä just de där sprayet man sprayar på innan man ska krysta ut huvudet, Jag menar de är ju själva utfödandet av barnet genom aa ni vet, som gör ont! varför inte finnas massa bra bedövningar emot de, än mot värkarna som man klarar av så galant alla fall?!

de är ju två olika smärtor och sjävla utkrystandet gör ju svinont, har nit några tips eller upplevelser som hjälpte er och som lindrade smärtan lite grann?

skulle vara jätte tacksam för svar för de är de ÄNDA ja är rädd för inför min andra förlossning...
    får panik av att tänka på det

• Svar på tråden bra bedövning
  • grodanboll85

tyckte bäckenbottenbedövningen hjälpte mkt i utdrivningsfasen kände inte att de gjorde ont på något sätt när dottern kom ut + att man behövde ingen bedövning när man skulle sy sen efteråt heller för den bedövade allt.

• mars dotter
    grodanboll85 skrev 2008-02-14 13:23:43 följande:
    tyckte bäckenbottenbedövningen hjälpte mkt i utdrivningsfasen kände inte att de gjorde ont på något sätt när dottern kom ut + att man behövde ingen bedövning när man skulle sy sen efteråt heller för den bedövade allt.
    jasså? men är inte det västerviksmetoden? den dom sticker in en stor spruta och bara sticker in bedövning? hm. kan inte föklara men om de är den så har ja hört att den gör svin ont! och att den inte hjälper ofta
  • grodanboll85

mars dotter skrev 2008-02-14 13:25:36 följande:

jasså? men är inte det västerviksmetoden? den dom sticker in en stor spruta och bara sticker in bedövning? hm. kan inte föklara men om de är den så har ja hört att den gör svin ont! och att den inte hjälper ofta
    jo de är en stor spruta dom sprutar in de med men den kändes inte när dom stack in den för dom satte den i en värk dom bedövar båda sidorna av bäckenet. för mej hjälpte den iaf väldigt bra=)
  • mars dotter
    grodanboll85 skrev 2008-02-14 13:27:46 följande:
    mars dotter skrev 2008-02-14 13:25:36 följande:
    jo de är en stor spruta dom sprutar in de med men den kändes inte när dom stack in den för dom satte den i en värk dom bedövar båda sidorna av bäckenet. för mej hjälpte den iaf väldigt bra=)
    ooh... de känns läskigt :O men hur ont gjorde sjöälva sprutan då? kände du den inte alls?
    finns de risk för att den inte hjälper?
  • grodanboll85

mars dotter skrev 2008-02-14 13:29:12 följande:

ooh... de känns läskigt :O men hur ont gjorde sjöälva sprutan då? kände du den inte alls?finns de risk för att den inte hjälper?
    jag kände den inte alls iom att dom sätte den i en värk så koncentreade jag mej bara på den så kände inte alls när dom spruta in de. va jag vet har den funkat på alla jag vet som tagit den.
  • mars dotter
    grodanboll85 skrev 2008-02-14 13:31:24 följande:
    mars dotter skrev 2008-02-14 13:29:12 följande:
    jag kände den inte alls iom att dom sätte den i en värk så koncentreade jag mej bara på den så kände inte alls när dom spruta in de. va jag vet har den funkat på alla jag vet som tagit den.
    okej, de känns skönt.. ska nog ta den! för ja kommer inte klara av att känna den förskräckliga smärtan igen, är gravid nu, och känner mig jätte orolig men du har lugnat mig lite nu:) när du säger att den var bra, men du menar alltså att det inte känndes så jätte jätte jätte ont när huvudet kom ner? hehe kan ite ftta de riktigt..
  • grodanboll85

mars dotter skrev 2008-02-14 13:34:44 följande:

okej, de känns skönt.. ska nog ta den! för ja kommer inte klara av att känna den förskräckliga smärtan igen, är gravid nu, och känner mig jätte orolig men du har lugnat mig lite nu:) när du säger att den var bra, men du menar alltså att det inte känndes så jätte jätte jätte ont när huvudet kom ner? hehe kan ite ftta de riktigt..
    kände bara att de var något som kom ut ingen smärta ingenting=) så kändes de för mej iaf men känns säkert olika för alla men nästa gång vi skaffar barn ska jag ha samma bedövning igen=) först lustgas under öppningsskedet sen bara andas igenom allt till slutet för å sen få bäckenbottenbedövningen=)
  • mars dotter
    grodanboll85 skrev 2008-02-14 13:49:47 följande:
    mars dotter skrev 2008-02-14 13:34:44 följande:
    kände bara att de var något som kom ut ingen smärta ingenting=) så kändes de för mej iaf men känns säkert olika för alla men nästa gång vi skaffar barn ska jag ha samma bedövning igen=) först lustgas under öppningsskedet sen bara andas igenom allt till slutet för å sen få bäckenbottenbedövningen=)
    aa de låter himla bra, ska ja cokså ta!:)
    men nu har ja läst runt lite på google , o man blir ju lite skrämd när de finns vissa som skiver att de gjorde jätte ont att ta den, och att risken för sugklocka blir hägre, vill vekrligne inte ha sugklocka igen:/ gjorde så ont, fast iofs så kanske de inte känns då heller.. men hur lng tid tar de tills den hjälper då? ha.. vet att jaär mkt tjatig och mkt frågvis men måste vet så ja blir lugn!:)
  • grodanboll85

mars dotter skrev 2008-02-14 14:07:15 följande:

aa de låter himla bra, ska ja cokså ta!:)men nu har ja läst runt lite på google , o man blir ju lite skrämd när de finns vissa som skiver att de gjorde jätte ont att ta den, och att risken för sugklocka blir hägre, vill vekrligne inte ha sugklocka igen:/ gjorde så ont, fast iofs så kanske de inte känns då heller.. men hur lng tid tar de tills den hjälper då? ha.. vet att jaär mkt tjatig och mkt frågvis men måste vet så ja blir lugn!:)
    tog bara några minuter till den börja värka kändes de som iaf:P jag behövde inte använda någon sugklocka hon kom ut på två röda=) ingen fara bara å fråga på så svarar ja på de jag vet iaf=)
  • mars dotter
    grodanboll85 skrev 2008-02-14 14:19:44 följande:
    mars dotter skrev 2008-02-14 14:07:15 följande:
    tog bara några minuter till den börja värka kändes de som iaf:P jag behövde inte använda någon sugklocka hon kom ut på två röda=) ingen fara bara å fråga på så svarar ja på de jag vet iaf=)
    åh vad skönt det låter! måste ha kännts som en drömförlossning, för de är ju verkligen de som gör pissont, när dom ska komma ut.

tack då vet ja ska fråga på så fort ja kommer på nåt mer!:)
Svar på tråden bra bedövning