• xenaa

sugklocka! AJJ

ericas mamma skrev 2008-02-12 23:13:19 följande:
    jag tyckte inte alls det gjorde ont med sugklockan. hoppas du slipper det denna gång o ja med
    håller med dig. det gjorde inte ont som många säger att de ska ha gjort. bara kände att nått drogs bort liksom hehe
    men gjorde inte alls ont..
    ♥LEO♥
  • xenaa

Plus att det var en undersköterska som låg  på min mage och tryckte ut sonen och 2 läkare med sugklocka och 2 bm som hade kontroll på hjärtljud mm. de var lite tufft i slutet eftersom han hade bajsat i magen.

men ärligt jag minns ingen smärta av just sugklockan

♥LEO♥
  • xenaa

nej jag kände inte smärtan när de drog ut honom. De kändes som under hela förlossningen typ kände egentligen ingen skilland förutom att de kändes som om nån drog ut nått bara

♥LEO♥
  • xenaa

ja precis så var de för mig. jag var den enda som födde just då så typ alla personal var inne hos mig.

Nej jag knde inget när de satte på sugklockan kände inget heller när de drog ut honm...
    konstigt  hehe

♥LEO♥
  • xenaa
    mars dotter skrev 2008-02-12 23:25:30 följande:
    åh gud måste ha kännts underbart!! önskar denna förlossning går lika bra som din då, fast doc utan sugklockan!:)
    ja de var nära att klippa mig, så de slapp jag. för han ville inte ut riktigt då så jag fick den chansen att krysta och då kom han. och jag sprack inte mkt heller. nån litet stygn inne och nått lite utanpå.

jag vill helst ha samma förlossning med nästa barn . bara att det inte är så långdraget bara
    ♥LEO♥
  • xenaa

hehe jag skulle själv behöva tips vill ha fler barn men är rädd för en förlossning till.
    Men det jag ska tänka på till nästa gång är iaf att INTE skrika för man förlorar mkt kraft på att göra det. ist att bara trycka då.
    man blir extremt trött med att skrika .

♥LEO♥
  • xenaa
    Eisa skrev 2008-02-13 16:51:41 följande:
    Varför gör det ondare med sugklocka? Barnet kommer ju ut på samma sätt?
    tydligen gör det ont för att man drar ut bebisen då kanske de blir mer smärta.
    men som jag skrivit innan jag kände ingen skillnad
    ♥LEO♥
Svar på tråden sugklocka! AJJ