Inlägg från: mars dotter |Visa alla inlägg
  • mars dotter

sugklocka! AJJ

Hej!

Jag måste bara berätta att jag vid min första graviditet förlöstes med sugklocka. Det var den absolut värsta kännslan jag kännt i hela mitt liv och skrek som ett djur!

nu är ja gravi igen, (har gått 2 år sedan ja fött min lilla tjej)
    och ja är hemsk rädd för att föda igen och kasnke behöva använda sugklocka! , mina frågor är nu till er alla som har erfarenhet av sugklocka:

1. gör det ondare att förlösas med sugklocka, än en vanlig vaginal förlossning?
    2. Finns det chans att man måste ta hjälp av den vid den andra förslossningrn?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-12 23:01
    Jätt tacksam för svar! Tack ni alla som svarar på förhand!:)
    och sköt om er

• Svar på tråden sugklocka! AJJ
  • mars dotter
    Svar på #3
    blir lugnare av att höra att du säger att du upplevde att de gjorde ondare med sugklocka, så ja kan vara positivt inställd på denna förlossning (och hoppas p åatt de inte blir någon sugklocka)

ska ge järnet denna gång så lill*n ploppar ut fort!;)
  • mars dotter
    Svar på #2
    ja de gör ja nog då, snitt för de bli om dom säger att dom måste sätta dne där förbaskade sugklockan!
  • mars dotter
    Svar på #6
    tyckte du inte?! oh shit... ja som trodde ja hade hög smärttröskel!

men hopas ni uppfattat mig rätt nu, ja menar inte att de gjorde ont att sätta dit själva sugklockan , utan att förlösas med den när dom liksom draar ut bebis
  • mars dotter
    Svar på #8
    okej, ja had einte heller bedövning.. MEN, du har haft två förlossningar el?
    Det är just de ja menar gör de inte ondare att föda ut bebisen med sugkloocka istället för att man krystar ut den själv?
  • mars dotter
    xenaa skrev 2008-02-12 23:21:27 följande:
    håller med dig. det gjorde inte ont som många säger att de ska ha gjort. bara kände att nått drogs bort liksom hehemen gjorde inte alls ont..
    så de gjorde inte ont när bebisen kom ut?!
    hm kasnke fattar helt fel
  • mars dotter
    xenaa skrev 2008-02-12 23:22:45 följande:
    Plus att det var en undersköterska som låg  på min mage och tryckte ut sonen och 2 läkare med sugklocka och 2 bm som hade kontroll på hjärtljud mm. de var lite tufft i slutet eftersom han hade bajsat i magen.men ärligt jag minns ingen smärta av just sugklockan
    ja så var de för mig med. hela förlossnings personalen var inne i mitt rum (var den enda som födde just då) o undrade vad som hände, då ja skrek som en stucken gris..
    de gör ju inte ont att sätta dit själva sugklockan men just när dom ska dr aut bebis
  • mars dotter
    xenaa skrev 2008-02-12 23:24:04 följande:
    nej jag kände inte smärtan när de drog ut honom. De kändes som under hela förlossningen typ kände egentligen ingen skilland förutom att de kändes som om nån drog ut nått bara
    åh gud måste ha kännts underbart!! önskar denna förlossning går lika bra som din då, fast doc utan sugklockan!:)
  • mars dotter
    xenaa skrev 2008-02-12 23:25:49 följande:
    ja precis så var de för mig. jag var den enda som födde just då så typ alla personal var inne hos mig.Nej jag knde inget när de satte på sugklockan kände inget heller när de drog ut honm...konstigt  hehe
    så underbaart...
  • mars dotter
    xenaa skrev 2008-02-12 23:27:14 följande:
    ja de var nära att klippa mig, så de slapp jag. för han ville inte ut riktigt då så jag fick den chansen att krysta och då kom han. och jag sprack inte mkt heller. nån litet stygn inne och nått lite utanpå.jag vill helst ha samma förlossning med nästa barn . bara att det inte är så långdraget bara
    ja jag förstår det, skulle ja också vilja! hoppas verkligen att denna förlossning kommer gå bra, har du några tips till mig som är så rädd inför nästa gång?
    eller kanske bra tips inför förlossningen som man kan ta hjälp av när man ligger där o plågas?
Svar på tråden sugklocka! AJJ