några frågor
Jag sprack med en del första, men kände inte det överhuvudtaget. Nerverna kopplar ifrån när huvudet är på väg ut så man är liksom redan "förlamad" där nere. Eda kan jag inte svara på eftersom jag aldrig tagit det.
Jag sprack med en del första, men kände inte det överhuvudtaget. Nerverna kopplar ifrån när huvudet är på väg ut så man är liksom redan "förlamad" där nere. Eda kan jag inte svara på eftersom jag aldrig tagit det.
Kom på en sak till förresten. Be om Xylocainspray under förlossningen. De sprayar på det precis innan du ska krysta ut huvudet och då är du bedövad där nere utan att minska på krystvärkarna. Jag fick det när jag födde minstingen här och det var perfekt. Ska helt klart ta det denna förlossningen också.
Det vet jag inte om man kan, men xylocainsalva kan du köpa på apoteket om det nu skulle behövas.
Tror inte du ska vara så inställd på att spricka. Det leder kanske till att du spänner dig mer under förlossningen vilket i sin tur kan leda till att det gör mer ont. Som sagt är det inte alls säkert att du spricker.