Nej, jag menar, sittande/halvliggande i sängen. Då ser hon allt och kan hjälpa till när trycket blir för starkt! Det med xylocainsprayen var ju kanon, det hade jag inte en tanke på! Ska jag ta med mig till nästa förlossning!
Jag förstår verkligen att du är orolig, men jag lovar dig att du kommer glömma bort allt det där sen! NU tänker du så mycket på det, för än så länge ligger ert pyre i magen, men när du väl fått ut ditt älskade barn, så finns det så mycket större saker att bry sig om! Visst, det gör ont, men allt kommer vara värt det när du fött ert barn!
Det är så tråkigt att du fick ett kyligt bemötande av aurora-sköterskan. Det är ju helt fel, det ska ju vara tvärtom! Men jag kan tipsa dig om att skriva ett brev. Där förklarar du vad du är rädd för och att du vill ha hjälp med att inte spricka. (de flesta BM gör verkligen allt ändå för att man inte ska spricka, oftast behöver man inte skriva med det. ) Men det kan vara bra att ha med så att de förstår om du spänner dig och är orolig över det.
Skriv att du vill ha all tänkbar bedövning och att du inte vill behöva ta så många beslut just då, för det vill man inte... Och det gör man inte så ofta heller.
Jag gick hos en psykolog en gång i veckan från v 25 för min förlossningsskräck och då var det ändå andra graviditeten! Så jag vet precis hur du känner! Fråga gärna mer om du vill veta mera!
Stora Gosan skrev 2008-02-12 19:19:58 följande:
"Dessutom är det lättare för BM att hjälpa dig om man föder sittande."På en pall menar du? Eller på huk? Menar du att de tagit bort smärtlindringen vid krystandet? blää..jag vill mer o mer ha snitt...vet ju att jag inte kan få det. Känner mig ensam och utlämnad om detta..vill inte vara med längre..Tack iaf för svar.Det var hon som leder föräldragruppen som sade det igår att så gott som alla spricker vid första födseln. Vore skönt om det inte var så..