GRATTIS till graviditeten måste jag ju säga.Var det enl dina läkare högre risk att få mf med ivf på dig?Konstigt.
Thalis skrev 2008-02-21 23:10:11 följande:
Håller med dig Vietnammamma!!Maken och jag ville inte ha biologiska barn till vilket pris som helst!Sorgen jag känner har inget med en graviditet att göra utan med den son vi förlorade helt i "onödan" .
Sen tycker jag att man ska ta IVF statisktiken med en nypa salt!! Jag har genomgått IVF och har 11 frysta embryon kvar (alla sk toppenägg) , trots flera graviditet både med ET och FET så lyckades vi aldrig få ett barn, utan vi fick flera MF både tidiga som sena. Till slut kom läkarna på att vi lyckas bättre på egen hand(eller rättare sagt i sänghalmen än med IVF). Alltså så vet inte läkare allt man tror att de borde veta! Det tog ganska långt tid för läkarna att upptäcka vart felet låg,och det var efter att vi förlorade vår son i v.18+ .Nu känner jag mig som en liten hycklare då jag skriver att vi inte ville ha biologiska barn till vilket pris som helst,men då menar jag när det gäller att utsätta oss för IVF . Självklart har jag gjort allt jag kunnat för att behålla min son som jag har i magen men han kom till som en bonus,alltså genom gammaldags rajraj