• Primrose

Tack snälla suba! Vi får se hur det går, det är en osäker tid framöver.

suba skrev 2008-03-03 18:32:30 följande:
    Vauu Primrose! Otroligt FINT! Det måste gå bra hela vägen.Vi följer det. Längtansmamman ruvar!KRAMAR
  • Primrose

Tack Raspberry! Ja, jag trodde inte att det skulle hända så snabbt direkt efter IVF:erna, som inte tog sig. Problemet för mig är mer MF än att kunna bli gravid.

Min gyn. mumlade något på telefonen att jag var i v. 3 - men jag missuppfattade nog, för det stämmer ju inte. Jag har räknat ut med hjälp av FLs latmask att jag är i v. 5 (4+4) och det verkar ju stämma. Så "early days, yet". Jag fick mitt senaste MF i v.6. Jag har fått en massa Progesteron utskrivet så jag hoppas att det kan hjälpa. Jag ska på VUL den 19:e - om det håller så långt.

Nu skiner solen och jag ska gå ut på en lång promenad!

• Primrose

Jag försökte skicka ett privat meddelande till dig i måndags men det gick inte. Nu försökta jag testa igen och testmeddelandet gick iväg med inte det andra... det kanske är något fel på ditt konto.

Raspberry81 skrev 2008-03-04 12:20:06 följande:
    Du får uppdatera hur allt går! Jag är jätteglad för er skull, vet hur ni kämpat!
    Har ni bestämt hur ni ska gå vidare, Raspberry?
  • Primrose

Det är klart att vi ska ha en baby-"happening" i framtiden, Raspberry! Om ett år, två år eller tre år - det spelar ingen roll, men det kommer att  ske!

Jag fick förresten ett litet mail från Lena i dag. Hon hade uppenbarligen helt glömt bort vår senaste korrespondens eftersom hon undrade när jag har min mens i mars för att förbereda för ÄD i april. Vi har redan kommit överens om att det ska bli maj eller juni eftersom vi inte kan i april. Nåväl .... Jag kommer att meddela dem om min graviditet om allt ser bra ut på VUL:et om två veckor. Det är lång tid tills dess och mycket kan hända.

• Primrose

Tack för ditt tips! Jag funderade på AVA i Lissabon i november när jag tittade på olika AVA-kliniker. Jag var bara litet (fördomsfullt) orolig att råka ut för litet fler kulturkrockar och att deras engelska inte skulle vara så bra. Fördomsfullt jag vet - men man tänker ibland underliga saker när man gör dessa val. Det låter ju väldigt positivt att du har haft så bra erfarenhet av dem. Om vi nu ska tala utseende - så skulle de portugisiska färgerna passar oss utmärkt - inte för att det egentligen spelar någon roll!

densistemohikanen skrev 2008-03-05 12:35:55 följande:
    Hej!Upptackte den har traden av en slump och har last igenom era kommentarer och asikter ang AVA klinikerna. Jag bor i Portugal och gar pa AVA kliniken i Lissabon och jag trivs jattebra med all personal dar. Jag har iochforsig inte kommit sa langt som ni gjort med behandling - hittills har jag gjort 3 cykler dar med puregon eller menopur och i mitten pa mars ska vi gora var forsta insemination.Vet inte om Lissabon skulle kunna vara ett alternativ till Riga for er men om ni vill ha info sa hor av er!
  • Primrose

Här var det litet tyst....

Hur går det Längtansmamma - testdagen närmar sig? Jag hoppas så för din skull!

ninne: Har du redan börjat nedregleras?

• Primrose

Åh, då hoppas jag för oss båda till på onsdag! Jag har mitt VUL då. Men jag är så orolig att det inte håller dig - jag hoppar till vid varje "konstig" signal som kroppen ger.

Jag har lovat mig själv att inte köra någon styrketräning, åtminstone inte innan v.16 - om det håller dit. Jag har lyft på sin höjd en matkasse sedan jag plussade. Armmusklerna förtvinar!Flört Men det får man leva med! Och du får inte heller lyfta tungt!Glad

Längtansmamman skrev 2008-03-14 21:45:40 följande:
    Hej Primrose!Tack det går bra så länge jag slipper testa Jag ska vänta till på tisdag, med blodprov, så resultatet kommer väl på onsdag...Hur går det själv? Du lyfter väl inget tungt nu!!!
  • Primrose

ninnie: Vad spännande att det sätter igång snart!

Raspberry: Jag tror inte att effekten sitter i sedan januari - har du inte haft någon mens sedan dess?

• Primrose

Längtansmamma: Är det alltså så att man gör FET  precis efter att det egna, obefruktade, ägget har släppt - och då förstår kroppen att den fortfarande kan bli gravid den månaden?

• Primrose

Raspberry: Ja, vi lever ju verkligen på hoppet. Det är det använder för att kunna kämpa på - hoppet om ett barn!

Här är allt bra, men oroligt. Jag försöker att inte tänka på det oavbrutet, men det är svårt. Nu tänker jag att det kanske vore bättre att göra VUL:et litet senare ... då de kan se mer. Och så är jag rädd att något ska "skadas" av själva undersökningen (det är ju så fragilt fortfarande), hon är litet hårdhänt ibland då hon kollar.

ninnie: jag vet inte eftersom jag bara har nedreglerats med Suprefact (vid IVF) men då tog jag den i "magfettet".

• Primrose
    hymafr skrev 2008-03-18 09:55:01 följande:
    Jag som precis varit med om en äggplock kan tycka att dessa donatorer ska ha rätt mycket betalt. Det är ju trots allt en rätt omfattande procedur som också påverkar kroppen rätt mycket.Det är ju inte heller helt riskfritt. Finns tydligen tex en liten risk för blodproppar.Dessutom tar det tid. Donatorer kanske har en bit att resa till kliniken och måste avstå studier/arbete.
    Jag håller med  och jag tycker att det är synd att donatorer i Sverige inte får betalt, då skulle det finnas fler som vill genomgå behandlingen. Sedan tycker jag att det är helt fel att kvinnor inte får vara över 38 år för att ha rätt till ÄD i Sverige. Eftersom chansen att bli gravid ökar mycket om man får använda någon annans ägg i stället för egna är det inte logiskt att ha samma åldersgräns som för IVF (landstingsunderstödd behandling). De privata klinikerna i Sverige har ju inte rätt att utföra ÄD.

Vad skönt ninnie att allt känns så mycket bättre nu med kliniken!Glad
  • Primrose

Ja, verkligen, jag håller tummarna för er alla tre!!!

Jag har ju nu, förstås, skrivit till Riga och sagt att vi inte kommer - Lena var glad och positiv till att vi lyckats själva, så det var trevligt. Jag skrev dock att vi ville hålla dörren öppen - just in case. Jag kontaktade också en klinik i Tjeckien i Januari som jag fortfarande har som ett alternativ om det inte skulle fungera hela vägen nu.

Men - allt känns bra ännu så länge. Så det är bara att hoppas!

Raspberry: Litet rundare om magen kanske - men framför allt har jag gått upp 5-6kg sedan jag började med IVF:erna och slutade jobba med fitness i höstas! Så min kropp ser inte ut som den brukar ändå och nästan alla kläder är för små! Nåväl, om jag blir rundare nu, pga en bebis, spelar det ju ingen roll. Det är som det ska vara. Jag har redan köpt en rymlig men söt klänning och fler ska det bli.

• Primrose

Ja, det är svårt för våra män också, det kan man inte glömma.  Min man vågar fortfarande knappt prata om det - i rädsla att det inte kommer att fungera den här gången heller. Men snart hoppas jag att vi kan känna oss litet tryggare.

Nu håller jag tummarna att allt ska gå bra för er i Riga!Glad

Svar på tråden AVA riga!