AVA riga!
Hej!
Jag känner igen mig i mycket av det ni skriver här. Jag har påbörjat en behandling inför ägg/spermiedonation på kliniken i Riga och min donator är - hör o häpna - 170 cm lång, blond, blå-gröna ögon, 63 kilo och universitetsutbildad... hade mina tvivel redan innan jag läste det här! Vad ska man tro? Har också haft svårt att få svar på mail och till bara häromdagen trodde jag att jag hade kontakt med Masha men efter att ha tröttnat att vänta på svar ringde jag kliniken där en tjej svarade att Masha slutat och att den mailadress jag skickat till ej längre användes!! Snacka om paff jag blev. Jag förklarade mitt ärende, vilket var att jag inte fått recept på Procren som jag skulle ta om 3 dagar och att det nu började bli lite bråttom. Tjejen svarade: då får du ringa till Päivi Virta på kliniken i Tammerfors, vi skriver inte ut recept här.... Så jag ringer till Päivi och vid detta laget är jag ordentligt upprörd, tack o lov så pratar Päivi svenska. Jag hulkar fram mitt ärende och förklarar vad som har hänt. Då berättar hon att Masha slutat för flera veckor sedan och att Lena tagit över hennes patienter. Varför har ingen talat om det för mig? Otroligt dåligt skött. Päivi lovade iaf att hjälpa mig med recepten, som f ö inte hon kunde skriva ut utan hon var i sin tur tvungen att kontakta kliniken i Åbo som jag var på från början. ..suck... Iaf fick jag receptet till slut och i fredags var jag på Sophiahemmet i Sthlm som hjälpte mig ta sprutan.
Jag skrev ett argt mail till kliniken i Riga där jag ifrågasatte deras metoder och att jag aldrig mer ville prata med den tjej som svarade i telefon och som inte verkade veta ett skit. Och varför JAG skulle behöva ringa runt och be om recept, det är ju trots allt inte direkt gratis med äggdonation. Det dröjde ett par timmar så kom det ett svar! Där Lena bad så hemskt mycket om ursäkt och det skulle aldrig mer upprepas och var det ngt så kunde jag kontakta henne. För första gången skrev hon under mailet med sitt namn.
Hursomhelst som spencer skriver - kliniken har funnits länge och skulle inte överleva om de inte levererade - jag har intalat mig själv det.