Varför kan jag inte glädjas????
Ts
Jag förstår exakt hur du menar
Jag och min sambo har förssökt i 3år nu i januari 2008..
jag höll på att gråta tårarna ur mig när min sambos morfar hastigt lämnade oss, första och sista gången jag fick se honom den julen, samma dag som min sambos bror och hans NYA tjej sa att dem väntade barn, en hel chock la sig över svärmors lägenhet..
alla var tysta och halvt glada, ja satt bara och stirrade på sambons brors flickvän, ja fick inte fram ett enda knyst, ja bara kände dra åt helvete, ja kände hur tårarna började tränga sig på mer och mer, ja fick panik när folk omkring hela tiden pratade om lyckan osv, 2.a månaden hörde jag, ja gick med hunden ut på balkongen och min lika gråt färdiga men härdade sambo förstog ingenting, att hunden ville gå ut igen fast han redan hade varit det precis, ja kunde knappt få med honom ut, vi fattade ingenting..
mest ett hugg mot magen för min del, det enda ja hade i huvet var, få missfall..
ja vet dömmande och dumt, men i den situationen var jag svartsjuk, dem skulle få nåt jag och sambon kämpar längre för... ja menar hallå orättvist..
tiden gick och april kom, (då min mormor fyllt år innan) dog min sambos morfar, helt sådär, han hann bli 80år, hann inte mormor bli, konstigt nog det där..
sorgen bröt ut, inte mer att tänka på... vi får lägenhet här vi bor nu, men fanns bara en skit fin trea, som vi genast blev kära i, planerade redan innan vi fick beskedet att vi fick den, perfekt slipper flytta när vi väl får barn, det rummet till barnet..
Vi flyttade efter att sambon blev fabror till en liten saga, söt tjej..
Ja försökte att hantera sorgen köpte massor av kläder till ungen...
Men har inte träffat henne mer än en gång och snabbt hos svärmor när saga och hennes mamma vart där, när saga var någon månad gammal...
Ja vet inte varför de inte blivit fler gånger, men ändå... så kom omgången igen..
NU fick vi förra året igen veta på jualafton tillomed tror jag att sambons andra bror, 30åringen väntade barn med 17åriga nya flickvännen, hm samma som förra julen..
förvirrad förtvivlad tvingar jag i julmaten med ett falskt leende på läpparna, sambons hopp släcktes på nytt och hörde hans förtvivlan i halsen, du pappa, hm kan inte tro det..
seda kläcker hans andre bror (sagas pappa) att dem väntar nummer 2...
jag kunde inte mer än att försöka spela med denna julafton..
ja försökte så got det var att hålla modet uppe...
jag försökte vara snäll men var inte kontaktbar...
gick som en zombi och kunde inte ens se på sambons brors tjej, som kommer nästan varenda dag med saga till svärmor, vi bor precis här på samma kvarter, men svärmor förstår inte att detta vi går igenom är smärtsamt, att ja inte alltid ha lust att klampa in om saga och hennes gravida mamma och pappan är där lyckliga och skit...
ja orkar knappt me vardagen som den går förbi...
är inne på andra kuren pergotime, blev ägglosning förra gången men inget barn..
hoppas på denna gången, men hoppet är inte så stor del i mitt liv mera...
krama om dig vännen, finns om du någon gång behöver prata
ps förlåt att ja tog upp 100 sidor på din tråd