• Millis77

Varför kan jag inte glädjas????

Har idag fått reda på att min bror och hans tjej ska ha barn. De är i sjunde veckan.
    När de berättade höll jag på att börja gråta, jag ville bara skrika rätt ut: Varför är allt så jä... orättvist. De har precis börjat försöka och vi, vi har försökt i 3 år och fick så sent som i december ett missfall.
    Jag blev bara så himla ledsen och jag kunde inte känna minsta lilla glädje för dem. Och nu sitter jag här och känner dåligt samvete för att jag inte kan bli glad för deras skull.
    Allt jag vill är ju att få bära vårat barn. Är det fel att känna så här?? Är det nån mer som känner som jag???

• Svar på tråden Varför kan jag inte glädjas????
  • Millis77

Tack för era kramar. De kan verkligen behövas ibland.
    Idag känns det bättre men det går upp och ner hela tiden. Nu är jag redo för nya tag igen. Den 29/2 ska jag börja spraya inför vårat första IVF försök.
    Det ska bli jätte spännande och jag hoppas att det går vägen. Men samtidigt så känns det ju självklart lite pirrigt, tänk om det inte funkar.
    PS Jag missunnar självklart ingen annan att få känna lyckan av en liten men ibland så önskar jag bara att saker och ting inte skulle vara så komplicerade. Och jag tycker ibland att det är jobbigt att se gravida magar när jag inget hellre vill än att själv få vara gravid. Jag är ju så himla redo DS

• Millis77

Tack så mycket Majken1
    Såg att ni också hade genomgått IVF. Hur har det gått för er?
    Håller tummarna för att ni snart får en liten också.
    Kram

• Millis77

Det känns så skönt att få stöttning av fler som har varit i liknande situationer. Det känns alltid lättare att gå vidare när man vet att det finns fler som jag och att jag inte är helt onormal.
    Hoppas att alla vi som inte har plussat än får en underbar vår och att det blir en lyckans vår med många plus.
    Till er som har plussat önskar jag lycka till med magen och det blivande lilla knytet.

• Millis77

Skrattigtjej: Jag lider verkligen med dig. På jul vill man ju vara glad och umgås med nära och kära men det är inte lätt när längtan efter något som känns ouppnåeligt är så stor.
    Jag fick ett ma i december-07, skulle bara göra ett u-ljud för att få se det lilla knytet, men där fanns inget levande, så 18/12 gjorde jag en skrapning. Så jag vet vad det innebär att "låtsas vara glad på jul"
    Hoppas att allt går bra för dig och att det blir ett litet pyre snart. Styrkrkramar till deig också.
    Känns alltid skönt att dela sin smärta med någon, och det brukar kännas lite lättare efter att man har fått skriva av sig.

Svar på tråden Varför kan jag inte glädjas????