• Anonym

Bor ihop med mitt ex men har träffat en ny...

Jag tycker du ska berätta, du har ju ingen anledning att smyga eftersom det är helt slut mellan er.

• Anonym

Det är iaf bättre att säga som det är, får han reda på det ändå så känner han sig nog lite sviken. Han kanske också träffar nån annan?

• Anonym

Jag hade det precis som du när jag höll på att separera från mitt ex. Han letade annat boende och under den tiden bodde vi under samma tak. Det funkade ok, vi bråkade inte eller så. Så träffade jag Mannen i mitt liv...Var så kluven, skulle jag berätta eller tiga. Det var också svårt för mannen jag träffat att inse att jag inte hade känslor kvar för exet trots att vi bodde tillsammans.
    Jag valde att vara ärlig och berätta för mitt ex. Gjorde middag åt oss och la korten på bordet i lugn och ro. Vi var båda ledsna eftersom vi varit tillsammans länge (å att vi mer blivit som syskon- därav brytningen). Men det gick fint. Idag är vi fortfarande nära vänner och mitt ex är även vän med min nuvarande, "Mannen i mitt liv". Så jag tycker att du kan berätta i lugn och ro. Lycka till TS, för det är så mycket känslor i sånt här.

Svar på tråden Bor ihop med mitt ex men har träffat en ny...