• Anonym (Berta)

Bor ihop med mitt ex men har träffat en ny...

Ja inte rätt rubrik men, jag och mitt ex var ett par i 3,5år. sista halvåret var det inte speciellt bra mellan oss. vi bråkade inte eller så men det fanns liksom ingen kärlek.
    Nu är det slut sedan två månader, vi letar varsitt nytt boende och det kan gå trögt då det är svårt att få bostad där vi bor.
    Nu har jag börjat träffa en ny kille som jag trivs jättebra tillsammans med. Mitt ex reser mycket i jobbet och DÅ passar jag och den nya killen på att ses. Ska jag berätta för mitt ex om den nya killen eller fortsätta "mygla"? Jag vill verkligen inte såra honom...

• Svar på tråden Bor ihop med mitt ex men har träffat en ny...
  • Anonym

Jag tycker du ska berätta, du har ju ingen anledning att smyga eftersom det är helt slut mellan er.

• plast killen

kanske lika bra så kanske han åxå lättare kan gå vidare,han kanske åxå träffat nån utan att våga säga nått...

• Anonym (liknande)

jag är tillsammans med en kille i samma sits.. han bor ihop med sitt ex...men inte så länge till... och vill inte såra henne.. men jag tycker du ska berätta... då har ju han chansen o verkligen känna att han "får" gå vidare oxå!

• Anonym (Berta)

Jo jag känner också så. Men vill inte att han ska tro att jag och den nya haft ihop det innan vi gjorde slut. Jag kände den här killen litegrann innan.
    vi är inte ett par och lär inte ta det steget förrän jag och mitt ex är helt "klara" med varandra.

• Krisselina

Jag tycker du ska berätta.

Lita alltid på din intuition
  • Anonym (liknande)

Anonym (Berta) skrev 2008-02-11 13:31:06 följande:

Jo jag känner också så. Men vill inte att han ska tro att jag och den nya haft ihop det innan vi gjorde slut. Jag kände den här killen litegrann innan. vi är inte ett par och lär inte ta det steget förrän jag och mitt ex är helt "klara" med varandra.
    Men du kan inte göra mer än att berätta så som det är! sen vad han väljer o tro kan ju du inte stå för!
    Det är ju mer att du är snäll tycker jag att berätta... så han har en chans att leta vidare oxå.. så han förstår att det är helt över o det inte finns något mer mellan er.. för ofta när man bor kvar så så kan det bli att de tankarna kommer... tex... "hon/han är ju fortfarande kvar här hos mej iallfall... kanske det blir bättre.." Sen vet ju inte jag om det är så när det gäller er! Lycka till!!
  • plast killen

berätta och få de överstökat så kan du och din "nya" visa er offentligt fortare
    Anonym (Berta) skrev 2008-02-11 13:31:06 följande:

Jo jag känner också så. Men vill inte att han ska tro att jag och den nya haft ihop det innan vi gjorde slut. Jag kände den här killen litegrann innan. vi är inte ett par och lär inte ta det steget förrän jag och mitt ex är helt "klara" med varandra.
  • Anonym

Det är iaf bättre att säga som det är, får han reda på det ändå så känner han sig nog lite sviken. Han kanske också träffar nån annan?

• Anonym (liknande)

och vem vet! Det kan ju faktiskt vara så att han hittat någon oxå.. som han inte vågat berätta för dej för att han inte vill såra dej! Man ska alltid vara ärlig tycker jag

• Tini

Jag hade det precis som du, efter 6års förhållande vad där ingen kärlek kvar, så jag bröt upp. men i väntan på lägenhet så bodde jag kvar i vårt gemensamma hus. Men under tiden träffade jag en annan MEN berättade inte det för mitt ex, utan smög med det. Men som vanligt kommer allt fram ändå. Så när han fick reda på det, blev ham jätteledsen och arg. Och jag ångrar absolut att jag inte sa någonting.
    Så mitt råd är att berätta.

Svar på tråden Bor ihop med mitt ex men har träffat en ny...