• Bebis igen

Jag behöver solskenshistorier!

Undrar om det finns nån som har nån solskenhistoria att berätta?

* Nån som blivit gravid efter upprepade MF på naturlig väg?
    * Nån som blivit gravid efter upprepade MF med hjälp?
    * Vad för hjälp man fått osv..

Jag tillhör en som haft 3 MF på 1 år, startat utredning och går här och trampar och väntar på provsvaren.

Skulle vara så skönt o få läsa om lyckliga slut så att säga..... man har lätt för att läsa om allt trist som händer för folk tycker jag, jag fastnar lätt i sådana trådar och tror att det skulle vara skönt att läsa om de som faktiskt lyckas efter man gått igenom en hel del...

Skriv och berätta!

(¯`°?.¸ ♥ Utredningsstart 2008-01-16 ♥ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-26 07:18
    Tänkte uppdatera lite...har nu plussat sen 1 vecka tillbaka. (19:e mars) Är väl i chock fortfarande . Oron är ganska jobbig men det går an...är det meningen att det inte ska lyckas så är det så....

Har vart hos privatläkare och tar nu progesteron varje morgon och kväll!

Vi håller hoppet uppe på att vi ska få behålla detta lilla liv....
  • Svar på tråden Jag behöver solskenshistorier!
  • Besera
    Jag har haft 3 missfall, varav en var druvbörd...
    Blev sjukskriven nästa gång jag blev gravid o tog det otroligt lungt.
    gick också på akupunktur innan jag blev gravid o det kan ha varit det som hjälpte. Nu har vi en underbar grabb på 5 månader:)
    LYcka till!
    ♥Denver♥
  • Bebis igen

Tack för alla härliga historier!! Ja det verkar vara den där trombylen, progesteronet eller akupunktur som gör det....

Själv ska jag till kliniken imorgon o ta alla prover, den på landstinget gav inte så mycket som jag först trodde! Så nu söker vi oss vidare privat.....

Få se hur det kommer att gå?!?!

(¯`°?.¸ ♥ Utredningsstart 2008-01-16 ♥ ¸.?°´¯)
  • Sogo

6 missfall, 9 graviditeter och 3 barn.
    Kom gärna in i min presentation och läs mitt track record.
    Skam den som ger sig.

• Badkruka
    Svar på #9
    Symamman skrev 2008-03-10 15:22:57 följande:
    Jag hade 3 mf/ma på ett år . Tre månader efter det sista ma.t blev jag gravid igen. Åt homeopatmedicin från dag 1 och gjorde akupunktur vid äl och veckan efter äl.Är nu i v 19 Kämpa påTänk som jag Det SKA gå O jag har ju det roliga kvar. ( Så skrev en själ till mig här när jag var helt förstörd efter sista ma:t)Vi hade också en utredning som inte visade några fel.Åt också trombyl 2 veckor 6,7.Lycka till
    Vad åt du för homeopatmedicin??? Jag har brukat ha kontakt med min homeopat efter mf, senast gav hon mej homeopatiskt progesteron som jag åt i höstas men nu har jag just fått mitt 5:e mf. Funderar på om jag borde kontakta henne igen.
  • Kidden1

Hej bebis igen.
    Jag ser i tidigar inlägg att de pratar om trombyl. Jag har läst i tidningar om kvinnor som ätit blodförtunnande och fått behålla barnet. Hörde även om en studie (kommer inte ihåg i vilken stad, kanske Örebro) i Sverge där man just gav en lite dos blodförtunnande till kvinnor som lätt fick mf och resultaten blev goda. Jag håller tummarna för dig.
    Kram

• jolove

Det finns hopp! Sluta aldrig hoppas... jag vet!!
    Jag var i samma situation som du, tom. ett sent missfall som tog musten ur mig totalt.=( Vid utredningen hittade en läkare ett septum i min livmoder, som inom kort opererades bort. 3 mån senare var jag lyckligtvis gravid igen - och denna gång 9 månader senare kom världens underbaraste Wilhelm till oss, nu 5 veckor gammal!! Jag har nästan inte vågat tro att det var sant under hela graviditeten, i början väntade jag på missfall varje dag. Mina tankar blev turligt nog bättre och bättre (sundare) för var dag som gick.
    Lycka till och som sagt ge aldrig upp!

• abcd

Jag lyckades få till en solskenshistoria efter många om och men.
    Haft två missfall och det har gått lång tid emellan jag blivit gravid. Påbörjade utredning efter ett års ihärdigt försökande med ÄL test osv.

I väntan på provsvaren började jag känna mig helkonstig, tog ett gravtest som så många ggr förr (för skoj skull).
    Snacka om förvåning när det visade +. Tog 2 till, jo visst var det ++. Lyckan total, fast oron enorm. Skulle det lyckas!!?
    Är i vecka 20 snart och oron för missfall börjar försvinna.

Jag inbillar mig att jag blev gravid tack vare att jag en gång testade att pallra upp med kuddar under rumpan för att ge dom små simmarna lite hjälp på vägen. *ler*

Massa lycka till. Och jag vet att det är skitsvårt men försök att inte fokusera för mycket på själva bebisverkstan.

• Bebis igen

Tack för alla härliga solskenshistorier!!!

Ja, som sagt så har vi fått ett fett  nu, vi är såååå lycklliga och såååååå rädda att vi ska mista detta lilla liv oxå! Nu har jag dock fått progesteron utskrivet som jag tar morgon och kväll....

NU är det en nervös väntan.... har slagit ett litet rekord redan!

* Fått ett starkt plus, fick vi inte när jag fick mina 3 MF
    * Jag har vart gravid 1 vecka efter plusset...det har inte hänt tidigare utan MF började ca 4 dagar efter plusset!

HOPPAS HOPPAS HOPPAS HOPPAS HOPPAS

(¯`°?.¸ ♥ Kan det inte bara få funka nudå?? ♥ ¸.?°´¯)
  • ConcreteAngel

Jag håller tummarna för dig ts

• jolove

ÅÅÅÅ grattis! Håller tummarna!!

• Bebis igen

Tack alla snälla!!

Ja, jag är fortfarande gravid och det känns underbart!! Vågar fortfarande inte hoppas utan tror att det kommer komma lite mer förhoppning om vi lyckas ta oss över den 12:e veckan!

Just nu vill jag bara att tiden ska gå o att man är i 12:e veckan sådär bara huxflux!

Symtomen: Onda bröst...olika mycket, bröstvårtorna är sååå ömma till o från, växtvärk ibland....trött....ZZzzzzZZZZzzz....

Kramar N

• chippo

hej å grattis till er
    tänkte bara på en liten grej om du inte redan fått det.
    För våran del (tre utomkvedes å två mf) när vi blev gravida för sjätte gången vilket resulterade i en liten ebba som kom till oss den 4 mars nu i år ,
    så blev vi erbjudna ul i v6,v8,v11,v13 å sen det "riktiga" i v17 detta för att stilla våran oro vilket jag tyckte hjälpte mig jättemycket för visst är man superglad å lycklig men samtidigt så finns ju oron särskilt om man har misst sina små gryn innan...
    ett jättegrattis än en gång
    kram chippo

• Bebis igen
    chippo skrev 2008-04-02 08:04:23 följande:
    hej å grattis till ertänkte bara på en liten grej om du inte redan fått det.För våran del (tre utomkvedes å två mf) när vi blev gravida för sjätte gången vilket resulterade i en liten ebba som kom till oss den 4 mars nu i år ,så blev vi erbjudna ul i v6,v8,v11,v13 å sen det "riktiga" i v17 detta för att stilla våran oro vilket jag tyckte hjälpte mig jättemycket för visst är man superglad å lycklig men samtidigt så finns ju oron särskilt om man har misst sina små gryn innan... ett jättegrattis än en gångkram chippo
    Tack så himla mycket! Ja, jag ska på VUL om 2 veckor idag...känns långt bort men de ville inte ta emot mig tidigare!

Orkar inte bråka med dom heller....är trött som det är...

Inatt har jag haft väldigt mycket mensvärk så idag känner man sig lite extra orolig... Usch, läst runt lite på FL och en del har ganska så mycket mesnvärk vad jag förstår!

Grattis till ert lilla underverk! Kramar
  • verosus

Jag hade väldigt mycket värk i omgångar under min graviditet, även MYCKET smärtsamma hugg när jag sov och vände på mig spontant. Jag var tvungen att ta det VÄLDIGT lugnt för att det inte skulle hugga i magen när jag rörde mig, speciellt i början. Jag var jätterädd, men min BM sa att det var ligamenten (heter det så?) som töjdes så jag försökte förlita mig på det och hon hade rätt.
    Hon visade vart dessa satt på magen och det var också där jag fick mina hugg. För mig hjälper information när jag är rädd, men vi är olika.
    Jag önskar dig all lycka!

• Skeppet

Bebis igen: Vad kul att höra att det går bra än så länge - jag vet hur det känns. Det är konstigt. När andra är gravida är de såååå snabbt över v. 12, men när man själv är gravid tar det jäääätte lång tid... Morr

• Magma

Jag har haft ett mf efter IVF i v. 6+
    Ett i v 5+ (spontangravid)
    Ett i v 10+ (spontangravid)

Är nu spontant gravid i v 26+5.
    De gångerna jag fick missfall hade jag varit jätteförsiktig med ALLT och lindade in mig själv i bomull om du förstår vad jag menar. Inte 17 hjälpte det.
    Den här gången har jag sprungit, lyft tungt, jobbat som vanligt. Sitter det, så sitter det. Men naturligtvis har jag varit rädd! Som värst mådde jag mellan v 9 och 18. Nu njuter jag av min graviditet och tar en dag i taget. Pysen sparkar på hela tiden.
    Lycka till!

• Gravid 2006

Hej

Så roligt och höra solskenshistorier. Och veta att det finns en chans till allt.

Har själv varit med om 5 missfall. Startade med bebisproduktionen april 2006.
    Har gjort utredning, men inga fel hittades.
    Har otroligt lätt för att bli gravid, har blivit det på första försöken. Men tyvärr får jag mina missfall mellan v. 5-8

Nu ska vi ge det ett försök till i maj månad då jag ska ta progesteron 2 ggr/dag + ½ albyl/ dag.
    Känns som det är vårt sista hopp.
    För läkaren vet inte vad han ska göra annars. =(
    Sista misfallet hade jag i dec månad 2007.

Snälla håll tummarna för oss nu!!!

• Shivvy

hej,

jag har fått över tio missfall, när jag väl blev gravid behöll bebisen i magen ett tag fick jag hyperemisis graviderum (eller hur det nu stavas) och var sjuk hela min graviditet och dessutom blev jag slagen i magen i sjätte månaden. jag födde en liten tjej v.39 på 2066 gram 47 cm, och var så rädd att hon inte skulle klara sig. förra veckan fyllde hon ett =) (tyvärr har jag fått missfall sedan dess också, men förhoppningsvis kommer det någon syskon framöver). Det är bara att vänta och ta det lugnt, se till att allting annat är ordnat (ekonomi mm.) så slipper man vara orolig när man väl blir gravid =). Jag såg att du hade plussat förra månaden. Jag hoppas verkligen det går bra för dig. lycka till. Siobhan

Svar på tråden Jag behöver solskenshistorier!