• Linisen

POF tråd

Hej

Tanken att öppna en egen hemsida rörande POF fick jag med när jag fick min diagnos.
    Jag fick i alla fall FL att ha ett ÄD forum vilket ju känns bra.

Jag sitter på jättemycket info och hundratals länkar till undersökningar och studier i fall ni behöver hjälp.

Bra att någon drar i lite trådar, bra jobbat.

Kram

• Linisen

Hej

Vill bara pusha på att ni ska ta T4 och TSH prover flera gånger.
    Jag har senast varit på SU idag och tagit de prover idag.

Ibland kan de visa negativt ibland positivt, de som har problem med sköldkörteln visa samma symptom på klimakterieproblem som de som har POF.
    Nu tror jag inte i och flr sig att jag har problem med det men det skadar inte att tjata tills sig att de ska ta om dem.

Jag har nämligen stora problem med att jag fortfarande svettas och får vallningar trots HÖGA doser med östrogen för att slippa just detta.
    Ingen fattar varför på SU.

DET ÄR SKUMT!

Kram

• Linisen

OM det gör dig lyskligare är jag PRECIS likadan.

Tror dessutom att vi med denna problematik måste vara sådana drivna människor. Man är ju expert på sitt eget ämne liksom och kan ibland mer eller har smartare analyser varför än läkarna.

Det är f*n inte klokt.

Raspberry81 skrev 2008-03-27 17:08:17 följande:
    Ja jag har en försmak för att klura ut egna "smarta" lösningar! Men ärligt, ibland tror man det är lekisbarn som "hittat på" våran behandling. Den känns för mig så outarbetad. Måste arbeta lite ÅT min gynekolog! Jag är peronen som har 1000 saker analyserande samtidigt och gärna letar efter saker som jag håller i handen. Ni får väl ryck i handbromsen ibland, eller ska vi kalla den nödbromsen
  • Linisen

För övrigt är jag övertrött och stavar som en kråka.

Filåt

Svar på tråden POF tråd