POF tråd
Oj varför har jag inte gått in och kollat nya trådar under äggdonation. Har ju missat att ni har satt igång en POF tråd. Jag har oxå funderat på en hemsida och skissat lite på en Raspberry. Kanske vi kan slå våra kloka huvuden ihop. Det behövs verkligen!!!! Jag mailar till dig snart.
Angående medicinering så äter jag femasekvens (samma som trisekvens men billigare). Det är ett kompinationspreparat östrogen och gestagen. Kombinationen med gestagen ska minska risken för livmodercancer. Jag har oxå funderat mycket på det här med riskerna och klimakateriesymtomen. Min läkare säger att när man är så ung som jag är (33 då jag fick diagnosen) så överväger dom minskade klimakteriesymtomen, minskade risken för benskörhet och livmodercanser, risken för bröstcancer och tromboser. Hon säger oxå att det är lika många som äter östrogen som dom som inte äter östrogen som får bröstcancer. Så jag försöker inställa mig på att äta dom här tabletterna tills jag är i 50 års åldern. Men ibland blir man så osäker. Läkarna verkar ju säga olika saker till oss så vad ska man tro på. Sen säger min läkare att man inte behöver göra några extra kontroller på oss med POF jämfört med andra kvinnor ex mamografi. Medans andra har fått rådet att ta mamografi vart annat år och test av benskörhet oxå. Min läkare har aldrig pratat med mig om att testa bentätheten, har era sagt något till er? Sen det här med östrogennivån. Jag leta fram min gamla provsvar och det står att jag hade 435 men ingen enhet och inget referensvärde. Det här var innan jag börjde äta östrogen. Det låter ju högt, vad tycker ni? Jag har heller inte fått kolla det efter jag börjat äta tabletterna. Undrar vad man ska ligga på om man äter tabletter? Gud så många frågor jag har. Det skulle verkligen vara bra att samla all information på ett ställe så att man kan hjälpa varandra.