Gravid med kk?
Finns det någon här mer än jag som blivit gravid med en s.k kk och som behållt barnet fast pappan inte vill vara delaktig?... eller är det bara jag?
Finns det någon här mer än jag som blivit gravid med en s.k kk och som behållt barnet fast pappan inte vill vara delaktig?... eller är det bara jag?
Nåt konstigt har hänt.. pappan har nu när det är 11 veckor kvar till beräknat BF kommit på att han vill vara delaktig.. och om det nu är allvar så blir jag SÅ glad och lättad för min lilla bebis skull!!! =)
Jag blev gravid med KK och behöll min dotter
hej,
jag har barn med mitt ex pojkvän, vi var ihop ett år, var förlovade och planerade bröllop och barn. när jag blev gravid stakc han när jag vägrade abort. jag behöll barnet och är nu ensamstående mamma, men det gjorde otroligt ont att få sparken pga graviditeten, jag älskade honom. ofta önskar jag att jag blev med barn efter engångsligg eller ons, så att slippa jobbiga känslor.
Vart också gravid med mitt KK ... inget planerat och fick reda på min graviditet i 14 veckan.
Valde att behålla liten ... inget jag absolut ångrar ... i mitt val räkna jag aldrig med pappan, han vill inte heller vara delaktig men tror och vet att jag och liten kommer klara oss bra.
Det är en spännande tid och jag längtar tills jag får se liten ... snosa på liten =)
Man ska välja med hjärtat OCH med hjärnar tycker jag. Inget val är fel !
Lycka till alla
Hej.
Jag blev gravid med ett engångs...tja..ni vet vad. Och valde att behålla barnet. I vecka 18 var jag för sedvanligt ul och fick då veta att det var två där inne. Var då tillsammans med en kille som valde att ställa upp ändå på mig när jag var gravid. Mina tvillingar är tre år idag och den killen som fanns där under graviditeten försvann när han insåg att två barn inte var någon dans på rosor. Men jag har mött min stora kärlek och i augusti väntar vi vårt kärleksbarn.
Jag lovar att det går bra även om bio-pappa inte vill vara med. Att få barn ensam är tufft. Men man växer med uppgiften. Mina killar har aldrig träffat sin bio-pappa och kallar min sambo för pappa, då vi möttes när dom var 1.5 år. Det krävs väl mer för att kallas pappa än att vara den som står för halva arvsanlagen??
Eller hur???
Lycka till: jag håller på dig.
kram tvillingmamma med fjärde på g...
Grabbarnas mamma: Min sambo har inte heller nån relation till sin biologiska pappa men han brukar säga att hans "riktiga pappa" är den man som alltid varit hans fadersfigur (och fortfarande är) sedan han kom in när min sambo själv bara var ett år. Så det tycker jag med. Blodet har mindre betydelse än relationen. Och jag känner flera ensamma gravida som har det jättebra och har mött kanonkillar som bli perfekta fadersfigurer och älskar barnen som de vore deras egna. Lycka till allihopa, njut av livet :)
En liten update mer än 3 år senare .. allting löste sig när lilleman kom till världen och idag är jag och pappan till min lilla 3 åring gifta och har varit det sen 2 år tillbaka!
En liten update mer än 3 år senare .. allting löste sig när lilleman kom till världen och idag är jag och pappan till min lilla 3 åring gifta och har varit det sen 2 år tillbaka!
Mozzarella hur löste ni förändra ledigheten efter förlossning? Blivit gravid med min kk han vill ej behålla men jag vill. dock kommer han vilja ha 50/50 även han inte vill behålla men tar sitt ansvar. Den biten skrämmer mig att vara borta länge från spädbarn.
Mozzarella hur löste ni förändra ledigheten efter förlossning? Blivit gravid med min kk han vill ej behålla men jag vill. dock kommer han vilja ha 50/50 även han inte vill behålla men tar sitt ansvar. Den biten skrämmer mig att vara borta länge från spädbarn.