Aurorasamtal
Hej!
Min första förlossning blev inte heller som det var tänkt (överburenhet, igångsättning och snitt) så jag mådde hemskt dåligt när jag blev gravid med tvåan.
Jag fick gå både på Aurorasamtal men också hos MVCpsykologen vilket hjälpte än mer.
I början var jag superinställd på att planerat snitt var det enda alternativet och det var det mitt första Aurorabesök också gick ut på. Fick en läkartid och den läkaren var "svår" tyvärr. Tillslut gick hon med på snitt om jag gick över tiden och inte startade av mig själv, men om jag inte fixade upp det skulle jag få träffa henne igen för att ev göra annan planering.
Tror de är olika "svåra" beroende på hur första förlossningen såg ut och hur stor risk det finns att samma sak händer igen osv. Likaså är det jätteviktigt att man själv är påläst och orkar argumentera för sin sak. Du kan ju också be din AuroraBM eller MVCBM vara med som stöd vid ett läkarsamtal.
Jag åkte berg-och dalbana känslomässigt hela graviditeten men tyckte samtaalen gav mig så mycket som jag kunde ta in, eller hur ska jag säga.
Fick tillslut en helt underbar förlossning, vaginalt.
Önskar dig all lycka till!