• Seanna

Progynon och blödningar, snälla någon?

Hej

Tror inte att det är bra.. Det har hänt mig också och då blev FET avbrutet för slemhinnan hade blivit mindre. Men det behöver ju inte vara så för dig! Håller tummarna!!

Äter själv trippeldos av Progynon just nu.

Kram

• Seanna

Hoppas verkligen att det går bra för dig! Har du varit på VUL redan?

Själv äter jag trippeldos av Progynon för att min slemhinna inte vill bli tillräckligt tjock.. Har du haft liknande problem?

• Seanna

12 mm är ju riktigt bra, har aldrig haft så bra!! Min slemhinna brukar vara ca 4 mm och det är ju ingenting På tisdag är det VUL för mig (dag 12), nervöst.. Om slemhinnan ine blivit tillräckligt tjock den här gången heller ska jag ta sprutor nästa gång istället.

Ok, om det inte är en riktig mens då tror jag inte det är ngn fara! Lycka till

• Seanna

Ja precis, man slutar ja progynon och startar igen vid nästa mens. Själv har jag låtit mina äggstockar "vila" nu i två månader då jag hade försökte tre gånger i rad.

Har du några biverkningar av Progynonet? Själv har jag ganska ont i äggstockarna och har som lite mensvärk.. Det borde väl vara bra att jag känner ngt iallafall för då borde det väl hända saker i mig

• Seanna

Jag fick ju avbryta för att slemhinnan blev tunn pga blödningarna, det var väl mens som jag fick då, men blödde inte jättemycket, men slemhinnan försvann ändå.. Det var riktigt jobbigt. Började ju med enkeldos, sen dubbeldos och ingenting fungerade på mig. Men du verkar iallafall få en bra slemhinna! Den kanske blev för tjock, jag veti nte.. Hoppas det inte nu har blivit för tunn!! Jag får inte heller någon mens, så jag har ätit p-piller för att framkalla mensen.

Svar på tråden Progynon och blödningar, snälla någon?