• Safira2000

Progynon och blödningar, snälla någon?

Hej!

Käkar progynon sen 14 dagar tillbaka 6ml om dagen och har nu börjat få blödningar
    o det känns som mensen skall komma.

Skall göra Fet på tisdag o börjar bli nojig nu, e det vanligt att få blödningar när man
    Äter progynon?

Fler som har fått det o får man göra Fet ändå?

Snälla ng???? 

• Svar på tråden Progynon och blödningar, snälla någon?
  • Seanna

Hej

Tror inte att det är bra.. Det har hänt mig också och då blev FET avbrutet för slemhinnan hade blivit mindre. Men det behöver ju inte vara så för dig! Håller tummarna!!

Äter själv trippeldos av Progynon just nu.

Kram

• Safira2000

seanna:

Tack för ditt svar.

Det känns inte som att den blivit mindre känner mig rätt uppsvälld faktistk.

Om slemhinnan inte blivit mindre vet du om fet görs ändå?

varför käkar du dubbeldos av progynon?

• Seanna

Hoppas verkligen att det går bra för dig! Har du varit på VUL redan?

Själv äter jag trippeldos av Progynon för att min slemhinna inte vill bli tillräckligt tjock.. Har du haft liknande problem?

• Safira2000

Seanna:

Nä dom problemen har jag inte.
    vart på VUL i måndes o mätte slemhinnan o då vart den 12 mm på dag 10 av pillerna.

jag blöder ju inte som mens, mest när jag torkar mig o då blir det lite brunt oxå ursäka detaljerna.

• Seanna

12 mm är ju riktigt bra, har aldrig haft så bra!! Min slemhinna brukar vara ca 4 mm och det är ju ingenting På tisdag är det VUL för mig (dag 12), nervöst.. Om slemhinnan ine blivit tillräckligt tjock den här gången heller ska jag ta sprutor nästa gång istället.

Ok, om det inte är en riktig mens då tror jag inte det är ngn fara! Lycka till

• Safira2000

Seanna:

Ja det får vi hoppas, hoppas det inte blir mer i häller.

Får passa på att önska dig lycka till.

Jo om man nu måste avsluta hur gjör dom då? måste jag sluta ta progynon o vänta på mens eller hur gjorde du, skall p Vul igen på Måndag för at dom ville titta på slemhinnan innan fet på tisdag.
    kram.

• Seanna

Ja precis, man slutar ja progynon och startar igen vid nästa mens. Själv har jag låtit mina äggstockar "vila" nu i två månader då jag hade försökte tre gånger i rad.

Har du några biverkningar av Progynonet? Själv har jag ganska ont i äggstockarna och har som lite mensvärk.. Det borde väl vara bra att jag känner ngt iallafall för då borde det väl hända saker i mig

• Safira2000

seanna:

Jo biverkningar har jag, mår lite illa, känner mig uppsväld o har mensvärk lite av o till.
    o ja lite blödningar oxå då, det står genombrottsblödning, spottings o etc som biverkan av dom så det är kanske det som jag har fått, utan att slemhinnan har minskat?
    vart du tvungen att sluta med dom pga att din slemhinna blev tunn igen?
    önskar att jag inte skall behöva göra det, orkar snart inte mer.

Hmm vänta till nästa mens, gud jag har ingen egen mens så jag knaprar provera för att få en blödning gjorde det innan start av progynon, då lär jag få vänta ytterligare sådär 7-8 veckor, suck 

• Safira2000

Jo tänkte på det jag kanske får blödning för att slemhinan är för tjock eller det kan man kanske inte få?
    bara en tanke som slog mig.

• Seanna

Jag fick ju avbryta för att slemhinnan blev tunn pga blödningarna, det var väl mens som jag fick då, men blödde inte jättemycket, men slemhinnan försvann ändå.. Det var riktigt jobbigt. Började ju med enkeldos, sen dubbeldos och ingenting fungerade på mig. Men du verkar iallafall få en bra slemhinna! Den kanske blev för tjock, jag veti nte.. Hoppas det inte nu har blivit för tunn!! Jag får inte heller någon mens, så jag har ätit p-piller för att framkalla mensen.

• Safira2000

Vi får hoppas på det bästa på måndag, det kanske upphör i morgon.

Lycka till med ditt fet.

• Maria Gy

Har också börjat få brunaktiga flytningar och det slutar inte. Nu lägger jag ner för det känns så ofräsht! Får ständigt gå med små trosskydd och har snart inga "vita" trosor kvar. Inte ok.

Svar på tråden Progynon och blödningar, snälla någon?