• Nomman

Sportiga familjebilen, finns den?

I många långa år har jag gått och suktat efter en sportbil, men nu när ekonomin äntligen börjar gå ihop så är det inte längre lika aktuellt. Snart blir det ju barn i familjen, och då kan vi knappast klämma ihop oss i en sportcupé hur gärna än jag vill tro det..

..men vad finns det för alternativ för mig som Volvo-vägrar?

Förslag i alla prisklasser välkomna, även om de lite läkta är mest välkomna. Märke bryr jag mig inte alls om, Merca som Kia liksom, bara det SER snyggt ut.

Har spanat några modeller av Renaut Megane, som har ganska trevliga linjer. Men roligare måste väl finnas?

• Svar på tråden Sportiga familjebilen, finns den?
  • Snogge

Sparkar liv i denna tråd igen

Mazda 6 MPS, 260Hk 2,3L Turbo, 4-hjuls drift. Finns inte som kombi dock men väldigt rymmlig ändå. Kan även stänga av Airbag på passagerarsidan. Kör själv en "hothatch", Mazda 3 MPS, mindre med samma motor och 2-hjuls drift... hänger av det mesta i samma klass, har bra lastutrymme och 4 personer sitter bra. Båda modellerna kommer dessutom standard med ljudanläggning från Bose som spelar överjävligt bra..

• Pixboy

Opel Vectra OPC, 2,8 L motor med 260 hk. Lite fetare fälgar, lackade bromsok och spoilerkit. Pris runt 250.000.

Klart roligare än en V70

• AYE
    Nomman skrev 2008-02-04 15:55:15 följande:
    I många långa år har jag gått och suktat efter en sportbil, men nu när ekonomin äntligen börjar gå ihop så är det inte längre lika aktuellt. Snart blir det ju barn i familjen, och då kan vi knappast klämma ihop oss i en sportcupé hur gärna än jag vill tro det....men vad finns det för alternativ för mig som Volvo-vägrar?Förslag i alla prisklasser välkomna, även om de lite läkta är mest välkomna. Märke bryr jag mig inte alls om, Merca som Kia liksom, bara det SER snyggt ut.Har spanat några modeller av Renaut Megane, som har ganska trevliga linjer. Men roligare måste väl finnas?
    Jag försöker att kompromissa så lite som möjligt vad gäller sportighet och familjebil. Så jag kör SAAB med den blivande familjen och MC när jag är själv. Som nån nämnde så är det jäkligt skönt med mugghållare o kombi när hund o familj ska ut på utflykt.
  • vitro

Finns det några andra alternativ än denna:

Chrysler 300C SRT8 Touring med 6,8-liters V8 HEMI V8-motorn 426!!! Hk

ja jo...förståss... 599.000 :- men ändå..

• Angelven
    vitro skrev 2008-02-20 00:33:33 följande:
    Finns det några andra alternativ än denna:Chrysler 300C SRT8 Touring med 6,8-liters V8 HEMI V8-motorn 426!!! Hk ja jo...förståss... 599.000 :- men ändå..
    Fast rattlåsracer är väl inte sportbil ?
  • Johnny80

En bmw 540 touring kanske eller en amg E 55. De kostar lite med det e gött mos och gott om plats.

• driver28

jag håller med Johnny80.. 540 touring har jag haft ocd den va GO! E55 kompi har jag tänkt på men det blev ingen... nu har familjen växt å det behövs ännu mer sittplatser så nu finns det inga så värst sportiga maskiner kvar att välja på... M5 finns som touring nu med om man har fett me cash å vill växla själv... V10a med 408 HK....

• Schnitzel

Om man ska smaska på med pengarna på en familjebil så skulle jag nog lägga mitt kort på Audi S6 Avant Quattro V10. Den skulle smaka gott :)

Svar på tråden Sportiga familjebilen, finns den?