• kramis80

Vi med högt FSH

det gick inge bra för mig på vul idag
    Hade bara 3 stora äggblåsor och 1 liten. Läkarn såg inte alls särskilt positiv ut... utan sa att ja dina äggstockar verkar ju tröga men din ålder är en fördel i dessa sammanhang så med höjd dos kanske det kan bli bättre, men hoppas inte för mycket...

är väldigt glad att jag betalade in ett 3-pack, för det lär ju behövas fler gånger.

sen bråkade jag och sambon i bilen påväg hem, så idag känns allting väldigt mörkt.

hoppas ni andra mår bättre!

(¯`°?.¸ ♥ när blir det vår tur??? ♥ ¸.?°´¯)
  • kramis80

primrose: mmm förstår ibland inte hur man lyckas hålla ihop med detta kämpande... mitt humör är nog inte det bästa för tillfället, väldigt gråtkänslig oxå...

de ska ringa i eftermiddag när de fått svar på blodprovet och säga hur vidare dos, vul, äp ser ut. Men de verkade inte vilja avbryta iaf. Jag hoppas en höjd dos kan ge fler folliklar, det verkade inte vara så jättestora än, så kan nog gå att synka. Får se vad det säger. Är toknervös.

kram

• kramis80

hej lalla!

Mmm det är så skönt att prata med er här som faktiskt vet hur det känns när det inte blir så många blåsor. Ja startdosen var ju låg så jag hoppas att en förhöjd dos kan styra upp det hela Känns tokskönt att ha 3-pack för med detta resultat och att den nye läkarn påpekade mitt höga fsh kändes det som att vi inte hade fått köpa 3-pack nästa gång...

Jag tycker oxå att det är mest jag som håller på och jo det är ju jag som måste åka på undersökningar, spraya å spruta. Hade kännts lättare om sambon varit lite mer delaktiv vissa gånger. Men men...  hoppas det blir ett barn i slutändan då kanske man glömmer denna jobbiga tid.

Tack för tummarna

Kram kram

• kramis80

de ringde nyss. Blodprovet var bra, dvs östradiolvärdet var tillräckligt högt (?) så jag ska fortsätta spruta samma dos och ta äl-sprutan på sön kväll och ÄP på tis kl 9.
    Antar att eftersom värdet var högt så blir inte äggblåsorna synkade om man försöker stimuelra fram fler nu, eller?Fundersam

NERVÖS nu!!!!!!!! shit det blir ÄP iaf hoppas att man kan ha lite tur nu då! att det finns ägg i alla blåsor och att de är av bra kvalité.

• kramis80

bubblare: spännande med nybesök snart, väntar med spänning på vad det ska säga!
    Hoppas tentorna går bra

jag hoppas att det blir ett toppen ägg, för då blir jag överlycklig bara över att få bli ruvare! vore så häftigt att få komma så långt iaf!

kram på dig!

• kramis80

hihi min endokrinolog är lite för härlig ibland, igår ringde jag och pratade in på hans telefonsvarare att jag inte kan komma på min bokade tid nu på tisdag etersom vi ska göra äggplock då. Och han ringde tillbax till mig igår kväll vid 19 jag blev lite chockad. Tog nya prolaktinprover i måndags och han hade kollat upp dem och de såg bra ut Han sa att han verkligen hoppades för oss nu och bad mig ringa efter testdag och berätta om jag var gravid eller inte. Är jag gravid vill han hålla koll på mig fram till inskrivning hos spec-mödravården (han är väldigt noggran med att jag ska gå där) och om inte gravid så kommer han fortsätta kolla mina värden med jämna mellanrum. Jag har aldrig nånsin haft en sån engagerad läkare förut. Bra, seriös och tar allt på allvar! Vissa andra läkare verkar ju skita i en när värdena blivit bra....

nu ska jag sluta svamla

hoppas ni får en skön helg, själv kommer jag nog ha tankarna på ÄP, är så nervös!

• kramis80

primrose: han vill att jag ska gå där ifall min antydan till mikroandionom (hmm vet fortfarande inte vad det heter...) skulle förvärras när jag är gravid. Det är förklaringen jag fått och han är verkligen supernoggrann med att jag ska gå där! Prolaktinvärdena går ju som du säger upp ändå, men han vill hålla koll på huvet mitt.
    Ja det är verkligen blandade budskap från alla håll, men jag tar tacksamt emot hans "krav" på spec-mvc.

Det där med telefontid tycker jag är så knäppt egentligen, jag får alltid komma dit å prata med jämna mellanrum trots att mina prover visat bra de senaste 4gångerna.

• kramis80
    Primrose skrev 2008-04-11 18:55:44 följande:
    Jag håller järnhårda tummar inför tisdagen, kramis!
    tack  hur är det med magen??
  • kramis80

åhh tack denna gång ska jag försöka komma ihåg att det heter adenom

jo hänger med där när det gäller telefontid, jag har bara 10min promenad från jobbet till endokrinologen så då kan jag lika gärna gå dit.

Tycker ändå att det borde väl vara lite intressant att kolla prolaktinnivån under graviditet, men kanske inte är det jag är ju ingen läkare så jag vet inte.

skönt att magen känns bra, förstår att du vill ha symtom! annars blir man orolig ju. Är det vul på måndag? Håller tummar för att allt är bra därinne!

Uhhh vilken hemsk dröm, hade varit kallsvettig när jag vakna. Shit vad obehagligt!

kram

• kramis80

röda humlan: välkommen!

Jag har fått göra 3 cykeldag3 prover där FSH ingår. Först ett i höstas som visade bra (6) av ngn anledning ville de kolla igen och då gjorde ett i januari som visade 17 och läkarn blev jätteorolig och då fick jag göra ett till i mars och det visade på 7. Jag gjorde utredningen på sophiahemmet i sthlm och de var oroliga över mitt höga värde. Jag har nu bytt klinik till CvL i uppsala där jag gör IVF och de är inte riktigt lika oroliga där. De menar att äggstockarna i övrigt såg bra ut på vul så kanske är jag "bara" lite svårstimulerad.
    Ska göra äggplock imorgon. Men visst poängterar de mitt höga värde men inte så passa att det är för sent om ngt år.

lillaAnnaSthlm: härligt med solskenshistorier grattis till graviditeten!

Svar på tråden Vi med högt FSH